مشاور شاه عربستان:

رفتار هیئت امر به معروف عربستان خلاف شرع است

رفتار هیئت امر به معروف عربستان خلاف شرع است
يکشنبه 6 شهريور 1390 - 10:05

مشاور دفتر پادشاهي عربستان سعودي تاکيد کرد: عملکرد و اقدامات اعضاي هيئت امر و معروف و نهي از منکر عربستان خلاف شرع و دستورات رسول اسلام (ص) و علماي اسلامي است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، شيخ "عبد المحسن العبيكان" درگفتگو با راديو " يو إف إم " عربستان اظهار داشت: برخي افراد منتسب به هيئت امر به معروف و نهي از منکر، معتاد به مواد مخدر يا افراد سارقی هستند که توبه کرده و به امر به معروف و نهي از منکرات روي آورده اند اما شيوه آنان در این زمینه با آموزه های ديني رسول اسلام (ص) و روش علماي اسلامي درخصوص چگونگی برخورد با منکرات مغایر است.

العبيكان به شدت از اقدامات و نحوه برخورد اعضای هيئت امر به معروف و نهي از منکر عربستان با مردم انتقاد کرد و گفت: بین امر به معروف و نهی از منکر و جاسوسي کردن از زندگی مردم تفاوت وجود دارد زیرا خداوند متعال فرموده است " جاسوسي نکنيد " و هيچ کسي را از اين مسئله مستثني نکرده است.

وي خواستار تعيين حیطه اختیارات اعضای هيئت امر به معروف و نهي از منکر عربستان شد تا اعضای این هیئت به مردم تعرض نکنند.

العبيكان با بيان اينکه اکثر اعضای هيئت امر به معروف و نهي از منکر عربستان از سطح علمی پايينی برخوردار هستند، خواستار به کارگيري افراد دارای مدارج علمی بالا در این هیئت شد تا بتوانند  وظايف خود را به شیوه مناسب ایفا کنند.

وی همچنین خواستار بازنگری درهیئت امر به معروف و نهی از منکر و تبدیل آن به وزارتخانه و محول کردن وظایف دیگری نظیر نظارت بر قيمت ها و دريافت زکات به این هیئت شد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها