افشاگري دختر شاه پيشين عربستان عليه آل سعود

 افشاگري دختر شاه پيشين عربستان عليه آل سعود
دوشنبه 14 شهريور 1390 - 08:17

خانم "بسمه بنت سعود" دختر پادشاه پيشين عربستان به افشاگري فساد موجود در خاندان آل سعود پرداخت و اين اظهارات وي در رسانه هاي عربي بازتاب گسترده اي يافت.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه خبري العالم، رسانه هاي عربي طي دو روز گذشته به طور گسترده اظهارات خانم "بسمه بنت سعود" دختر پادشاه پيشين عربستان را عليه آل سعود که دو هفته پيش نيز رژيم حاکم عربستان سعودي را مورد انتقاد قرار داده بود، پوشش دادند.

 شاهزاده بسمه در اظهارات جديد خود گفته است: در حالي که بسياري از اهالي شهر مکه مکرمه در فقر به سر مي برند، ما (خاندان آل سعود) غرق در ساخت ويلا و تفريحگاه هاي مجلل براي خود هستيم.

وي در ادامه اظهارات خود از فساد 80 ميليارد ريالي (واحد پول عربستان) معادل حدود 400 ميليون دلار، در طرح توسعه خانه خدا پرده برداشت و تصريح کرد: در پروژه اخير توسعه بيت الله الحرام و نيز ساخت ساعت مکه که بلند ترين ساعت جهان است، بيش از 80 ميليارد ريال سعودي اختلاس رخ داد اما خبر آن سانسور شد و حتي پادشاه سعودي هم حرفي از آن نزد. اين 80 ميليارد در جيب شرکت هاي ژاپني، آمريکايي، فرانسوي، چيني و غيره رفت.

شاهزاده بسمه که دختر "ملک سعود بن عبدالعزيز آل سعود" پادشاه پيشين عربستان است، در ادامه افشاگري هاي خود خاطرنشان کرد: اگر در خيابان هاي مکه مکرمه دور بزنيم، به راحتي مي توان تعداد زياد افراد فقير و نيازمند را مشاهده کرد که آمار آنان باور نکردني است. شکم هاي آنان خالي است، در حالي که ما به ساخت برج، کاخ، ويلا و غيره ادامه مي دهيم.

اين شاهزاده سعودي گفت: حتي بسياري از پرونده هاي فساد که شاهزادگان سعودي از آن اطلاع مي يابند، "ملک عبدالله بن عبدالعزيز" را که پادشاه است از آن با خبر نمي کنند. در واقع کسي جرأت ندارد چيزي به او بگويد زيرا در آن صورت همه بايد پاسخگو باشند.

شاهزاده بسمه سعود بن عبدالعزيز همچنين افزود: هيچ کسي جرأت ندارد بگويد، اما من مي گويم. واقعيت اين است که همه ساختمان ها و برج هايي که در اطراف خانه خدا ساخته شد، نماي کعبه را از حجاج و عمره گذاران گرفت و اين مسأله اي خطرناک به شمار مي رود زيرا اين مسأله از معنويت اين مکان مقدس کاسته و نماي ديني و اسلامي آن را از بين برده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها