موفقيت سوریه در برابر نقشه های غرب

 موفقيت سوریه در برابر نقشه های غرب
چهارشنبه 16 شهريور 1390 - 06:31

سردبير مجله سوري "محورهاي استراتژيک" از موفقيت دولت سوريه در خنثي کردن نقشه هاي تضيعف اين کشور که غرب و همپيمانان عرب آنها در صدد اجراي آن هستند؛ خبر داد.

غالب قنديل چهارشنبه در مصاحبه با شبکه خبري العالم تصريح کرد: نقشه تضعيف سوريه شامل حمايت غرب از اغتشاشات مسلحانه و اقدامات تروريستي است که اين کشورها و هم پيمانان عرب آنها در صدد هستند اغتشاشات مسلحانه و اقدامات تروريستي را اعتراضات مسالمت آميز جلوه دهند و صدها سرباز و نظامي سوري را که در اين بين کشته شده اند ، ناديده مي گيرند.

سردبير مجله سوري "محورهاي استراتژيک" گفت: دولت سوريه در طول ناآرامي هاي موجود درهاي مذاکرات را به روي هيچ کس نبست و با وقايع کشور مدبرانه برخورد کرد ولي در عين حال با کساني که درپي خرابکاري و تضعيف دولت بودند ، با قاطعيت برخورد کرد.

قنديل تصريح کرد: برخي با تحريک کشورهايي همچون آمريکا ، ترکيه ، قطر و عربستان و دل خوش کردن به شايعه پراکني مخالفان سوري هم پيمان اين کشورها که همگي درپي اجراي نقشه هاي اسراييل هستند ، خيال مي کردند که حکومت سوريه به زودي سرنگون خواهد شد.

سردبير مجله سوري "محورهاي استراتژيک" گفت: دولت سوريه با وقايع کشور با تدبير و به آرامي و براي اتمام حجت با ديگران برخورد کرد.

وي افزود: مقامات سوريه اعم از بشار اسد رييس جمهوري و ديگر مسوولان، همواره با هوشمندي و درايت از اظهاراتي که جنبه جدل داشته باشد و واکنش به ديدگاه هاي عربستان ، قطر ، ترکيه و غيره تلقي شود، اجتناب کرده اند.
 
سردبير مجله سوري "محورهاي استراتژيک" تصريح کرد: سوريه در سطح بين الملل نيز تعاملي آرام ، متعادل و عاقلانه برقرار کرده است. اين نوع تعامل نشان مي دهد که دولت سوريه با اتکا به پشتوانه مردمي از اعتماد به نفس برخوردار است زيرا اکثريت مردم از رييس جمهوري ، طرح اصلاحات وي، دولت ملي و ارتش ملي حمايت مي کنند.
 
قنديل به سفر هيأت صليب سرخ جهاني به سوريه اشاره کرد و افزود: دخالت در امور انساني کشورهاي ديگر يک نوع استعمار جديد است که آمريکا براي توجيه حملات نظامي خود درپيش گرفته است.
 
سردبير مجله سوري "محورهاي استراتژيک" تصريح کرد: هنوز معلوم نيست که آيا گزارش رييس صليب سرخ جهاني درباره سوريه همچون گزارش جفري پالمر رييس کميته حقيقت ياب در باره حمله رژيم صهيونيستي به "کاروان آزادي يک" حامل کمک هاي مردمي به فلسطينيان غزه، به دست سي.آي.اي نوشته خواهد شد يا نه .

قنديل درباره وضعيت ليبي نيز گفت : آنچه در ليبي مي گذرد تسلط استعمار بر اين کشور از طريق ناتو و غارت  دوباره نفت آن است نفتي که شرکت هاي امپرياليستي در دوران معمر قذافي غارت مي کردند و امروز هم به نوعي ديگر در حال غارت آن هستند.

وي افزود: پس از سرنگوني قذافي شايد تنها چيزي که در زمينه غارت منابع نفتي ليبي تغيير کرده است، سهم 30 درصدي نفت است که فرانسه با موافقت شوراي ملي انتقالي ليبي براي خود برداشته است .

قنديل تصريح کرد: شرکت هاي امنيتي اسراييلي و شرکت هاي مزدور آمريکايي همچون شرکت امنيتي بلک واتر در ليبي جولان مي دهند و آنچه به مردم ليبي وعده داده مي شود نظام پارلماني تحت قيموميت است که نظير آن در دهه 20 قرن گذشته در سوريه ، لبنان و مصر مشاهده شد . 

پربیننده ترین خبرها