یک تحلیلگر عراقی:

آمریکا از گروهک تروریستی پژاک حمایت می کند

آمریکا از گروهک تروریستی پژاک حمایت می کند
چهارشنبه 16 شهريور 1390 - 18:17

يک نويسنده و تحليلگر سياسي عراقي با بيان اينکه مردم عراق مخالف فعاليت گروهک تروريستي پژاک هستند، گفت: آمريکا براي تحت فشار قرار دادن ايران و ترکيه از اين گروهک حمايت مي کند.

" عبدالزهره آل ماجد " روز چهارشنبه در گفت و گو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: مردم عراق مخالف شکل گيري پايگاهي براي فعاليت گروهک تروريستي پژاک در شمال شرقي کشورشان هستند.

وی افزود: آمريکا سعي دارد از طريق فراهم کردن زمينه فعاليت اين گروهک در منطقه اي در همسايگي ايران و ترکيه ، امنيت ايران را با خطر مواجه کرده و در صورت ايستادگي آنکارا در برابر رژيم صهيونيستي، با استفاده از اين گروهک تروريستي بر ترکيه نیز اعمال فشار کند.

آل ماجد درباره حضور گروهک تروريستي پژاک در مساحتي به وسعت 300 هکتار در زميني به گستره 150 کليومتر طول و در 30 کيلومتري ميان دو منطقه دالامير داغ و قلعه دزه در شرق عراق و در مناطق نزديک به ايران گفت : اين حضور مورد پذيرش و قبول مردم عراق نيست و از سویی حضور اين گروهک نقض آشکار قانون اساسي عراق است.

وي اظهار داشت: هدف اصلي از حضور اين گروهک تروریستی فراهم کردن بهانه هايي براي آمريکا است که در حال حاضر بر خلاف توافقنامه امنيتي ، هنوز دست بالاتر را در عراق در اختيار دارد.

آل ماجد با بيان اينکه گروهک تروریستی پژاک حتي مطيع کردها نيز نیستند ، به اظهارات مسعود بارزاني رييس منطقه کردستان عراق اشاره کرد که از گروهک پژاک و حزب کارگران کردستان ترکيه (پ.ک.ک) خواسته بود سلاح خود را زمين بگذارند .

وی افزود: بارزاني تاکيد کرد که اين گروهک ها حرف آنها را نیز نمي پذيرند و به همين سبب از احتمال وقوع جنگي ميان کردها ابراز نگراني کرده بود.

اين تحليلگر سياسي عراقي سپس تاکيد کرد که دولت هاي آمريکا و انگليس و پيمان ناتو از جنبش هاي جدايي طلبانه کردها حمايت مي کنند.

وي سپس با انتقاد از دولت مرکزي عراق به سبب جدي برخورد نکردن با اين مساله ، به اظهارات بارزاني اشاره کرد که گفته بود " اکثر نيروهاي سياسي عراق خواهان تمديد حضور نيروهاي آمريکايي در عراق هستند " و اين اظهارات را تلاشي براي فتنه انگيزي ميان فراکسيون هاي سياسي عراقي دانست.

آل ماجد با انتقاد از اجازه حکومت منطقه کردستان عراق به نيروهاي آمريکايي براي ايجاد پايگاه نظامي بزرگ در شهر حلبچه در مرز با ايران گفت : اين اقدام در حالي صورت مي گيرد که نيروهاي آمريکايي قرار است در پايان سال جاري ميلادي عراق را ترک کنند.



پربیننده ترین خبرها