دیدار وزیر دفاع ایران از موریتانی

وحیدی: راه‌های گسترش همکاری دو کشور بسیار است

وحیدی: راه‌های گسترش همکاری دو کشور بسیار است
سه شنبه 10 خرداد 1390 - 02:51

جمهوري اسلامي ايران در ادامه برنامه بلندمدت خود براي گسترش روابط با کشورهاي آفريقايي، وزير دفاع خود را براي ديدار از موريتاني در غرب اين قاره راهي نواکشوت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم احمد وحيدي وزير دفاع ايران روز دوشنبه در سخناني در نواکشوت و در پايان ديدار با محمد ولد عبدالعزيز رئيس جمهور موريتاني گفت: فضاي مناسبي براي پويايي همکاري بين ايران و موريتاني وجود دارد.

وزير دفاع ايران ضمن تاکيد بر اهميت ايران و موريتاني در مناطق خود و فضاي مناسب موجود براي پويايي همکاري بين دو کشور افزود: روابط بين دو کشور در تمامي زمينه‌ها بويژه اقتصادي و سياسي شاهد رشد بوده است.

خبرگزاری فرانسه از نواکشوت گزارش داد وحيدي در اين ديدار پيام محمود احمدي نژاد رئيس جمهور ايران را به همتاي موريتانيايي وي تقديم کرد.

دو کشور در جريان سفر رئيس جمهور موريتاني به تهران که اواخر سال 2010 ميلادي صورت گرفت توافقنامه‌هاي را امضا کرده‌اند که بر اساس آن ايران يک بندر ماهيگيري با واحدهاي پرورش ماهي و همچنين واحدهايي براي نظارت دريايي و ساحلي در موريتاني خواهد ساخت.

دولت ايران همچنين تصميم گرفته است تا از طريق بانک توسعه صادرات اعتباراتي براي اجراي چندين طرح در موريتاني از جمله حمل و نقل شهري وراه‌سازي و سدسازي به منظورمديريت بهينه منابع آبي مناطق

کشاورزي اختصاص دهد.

گفتنی است روابط تهران و نواکشوت پس از روی کار آمدن محمد ولدعبدالعزیز روند رو به گسترشی داشته است و طرفین در موارد مختلف سیاسی و اقتصادی در حال مبادله هستند. ولد عبدالعزیز پس از قدرت گیری در ضمن انتخابات سال 2009 روابط با رژیم صهیونیستی را قطع و به فعالیت‌های این رژیم در غرب آفریقا و صحرای بزرگ پایان داد. این اقدام با استقبال گسترده جهان اسلام مواجه شد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها