طرح محرمانه محمودعباس برای فلسطینیها

طرح محرمانه محمودعباس برای فلسطینیها
جمعه 25 شهريور 1390 - 04:48

يکي از رهبران جبهه خلق براي آزادي فلسطين تاکيد کرد، جزئيات پيش نويس طرح تشکيلات خودگردان براي مراجعه به سازمان ملل هنوز به اطلاع گروه هاي فلسطيني نرسيده است.

"جميل مزهر" در گفت و گو با شبکه العالم درباره موضع اين جبهه درخصوص مراجعه فلسطيني ها به سازمان ملل متحد براي به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین گفت: ما بر اين نظريم که رفتن به سازمان ملل متحد در چارچوب رويارويي سياسي و اجرایی شدن قطعنامه های سازمان ملل درباره فلسطین است.

وی افزود: از اين رو، لازم است تشکیلات خودگردان ميز مذاکرات بيهوده و طولاني را که تحت نظر آمريکا قرار دارد، ترک کند.

مزهر خاطرنشان کرد: ما بر اين باوريم که اگر رفتن به سازمان ملل در چارچوب رويارويي سياسي، مبارزه و پايداري صورت گيرد، ممکن است به نتايجي برسد، اما اگر برخي بر اين فکر باشند که براي بهبود بخشيدن به شروط مذاکرات و بازگشت به ميز مذاکره به اين کار اقدام کنند، بي گمان رفتن به سازمان ملل خدمتي به مساله ملي فلسطين نخواهد کرد.

جميل مزهر گفت:  محمود عباس ریيس تشکيلات خودگردان، لازم است پيش از هر چيزي گروه هاي فلسطيني را از محتوای پيش نويس قطعنامه اي که  به سازمان ملل متحد ارائه خواهد داد آگاه کند.

جميل مزهر درباره اينکه چرا محمود عباس تاکنون چنين توضيحاتي ارائه نکرده است گفت: اين چيزي است که از محمود عباس درخواست مي شود. اگر اين تصميم جدي و راهبردي است و تصميم تاکتيکي براي بهبود بخشيدن به شرايط مذاکرات نيست، لازم است ملت فلسطين، به طور شفاف، از آن آگاه شوند و بدانند که مذاکرات دوجانبه تحت نظارت آمريکا از سرگرفته نخواهد شد، زيرا اين مذاکرات سبب ارتکاب جنايت هاي بيشتري عليه مردم فلسطين و تحميل خواسته هاي زيادي از سوي اسرائيل اشغالگر و جنايتکار مي شود.

وي درباره آينده و سرنوشت اين تصميم فلسطيني ها با وجود فشارهاي اروپا و غرب گفت: فلسطيني ها چيزي ندارند که درباره از دست دادن آن نگران باشند. از اين رو، لازم است، با ناديده گرفتن تهديدهاي اسرائيل و فشارهاي آمريکا، وارد اين رويارويي شوند.



پربیننده ترین خبرها