حفظ بیداری اسلامی با استفاده از تجارب ایران

حفظ بیداری اسلامی با استفاده از تجارب ایران
يکشنبه 27 شهريور 1390 - 14:27

رييس حزب اسلامي باس مالزي بر ضرورت استفاده از تجارب انقلاب اسلامي ايران براي دستيابي به نتايج بهتر از بيداري اسلامي کنوني تاکيد کرد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم ، شيخ "عبدالهادي اونگ" امروز در نخستين کنفرانس بيداري اسلامي در تهران اظهار داشت: بيداري اسلامي در دوره معاصر اثبات کننده وعده راستين حق تعالي در حفظ دين و ياري کساني است که خداوند را ياري مي کنند، بنابراين عليرغم جبهه گرفتن صهيونيست ها، صليبي ها و لاييک ها ضد اسلام، بارديگر پيروزي نصيب اسلام بود.

اونگ افزود: انقلاب اسلامي ايران با نقش و جايگاه بارزي که در مساله فلسطين و ديگر مسائل دنیای اسلام بر عهده داشته است، نشان دهنده مخالفت اين انقلاب با طائفي گري و اختلاف ميان مذاهب است. به اين ترتيب بايد از تجربه هاي انقلاب اسلامي براي دستيابي به نتايج بهتر از بيداري اسلامي بهره گرفت.

وي با یادآوری فتنه ها و مصيبت هايي که در غياب حکومت اسلامي در کشورها دامنگير مسلمانان شده است، گفت: اينک بيداري اسلامي سراسر جهان اسلام را فراگرفته و امت اسلامي ضد حاکمان مستبدي که تفکر استعماري را به ارث برده اند، به پا خاست و کرسي آن ها را که بازمانده استعمارگران در کشورهاي اسلامي بودند، سرنگون کرد.

اونگ با تاکيد براينکه بيداري اسلامي سراسر جهان را فراگرفته است، خاطرنشان کرد: ايدئولوژي هايي که پس از کسادي در کشورهاي بزرگ به کشورهاي ما صادر شده بود، اينک با شکست مواجه شده اند، و ايدئولوژي هاي استعمارگرانه و صهيونيستي رو به افول نهاده اند.

رييس حزب اسلامي باس مالزي درادامه هشدار داد که بيداري اسلامي جز با سامان دهي و برنامه ريزي براي حرکت و رشد خود به نتايج و اهداف مدنظر خود نخواهد رسيد، و بيداري هاي اسلامي با چالش ها و موانعي داخلي و خارجي مواجه هستند که بايد با آن مقابله کرد.

وي افزود : در داخل امت اسلامي پايه ها و عناصر مستحکمي در اختيار داريم که يکي از آنها وحدت دين و امت است زيرا پيامبراکرم (ص) ايجاد حکومت را با برپا داشتن دين آغاز کرد، آنگاه سياست دنيا را نيز از طريق دين سامان بخشيد.

اونگ نقش علما و انديشمندان را برقرارکردن وحدت ميان طرف هاي مختلف بيداري اسلامي دانست و عوامل ايجاد وحدت را اصول پايدار ، تسامح و تقريب ميان طرف هاي مختلف در فروع و کنار گذاشتن اختلافات غيرمفيد برشمرد.



پربیننده ترین خبرها