معاون دبيرکل حزب امت سودان:

کنفرانس بیداری اسلامی ابتکاری برای حل چالشها

کنفرانس بیداری اسلامی ابتکاری برای حل چالشها
دوشنبه 28 شهريور 1390 - 09:10

معاون دبيرکل حزب امت سودان با اشاره به زمان مناسب برگزاري کنفرانس بيداري اسلامي همزمان با پيروزي انقلاب هاي مردمي و بيداري اسلامي در کشورهاي عربي گفت: اين کنفرانس ابتکاري بي نظير بود که چالش هاي بزرگ پيش روي امت اسلامي در مرحله کنوني را مورد توجه قرار داد.

"مريم صادق المهدي" در گفتگو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: امت اسلامي در دوره بيداري اسلامي به سر مي برد و اين موج با پیروزی انقلاب اسلامي بزرگ ايران به رهبري امام خميني (ره) آغاز شد.

وي افزود: امت اسلامي در دوره اخير شاهد بيداري ملت هاي عرب است که براي دستيابي به کرامت، برابري، عزت و سرنگون کردن ديکتاتورها و اشغالگران قيام کرده و خواستار ريشه کن کردن فقر و احترام به حقوق بشر هستند.

معاون دبيرکل حزب امت سودان گفت: حضور هيئت هاي مسلمان از کشورهاي مختلف مسلمان سرآغاز مهمي براي گفتگو در راستاي پرهيز از تفرقه ميان امت اسلامي و التزام به پيمان محکم الهي است.

وی تأکيد کرد: پيام کنفرانس بيداري اسلامي در تهران به جهانيان اين است که مسلمانان توانستند انقلاب هاي خود را به پيروزي برسانند و عليه مستکبراني که بر امت اسلامی حکمرانی مي کنند و آنها را تضعيف کرده اند؛ پيروز شوند.

مريم صادق المهدي افزود: کنفرانس بيداري اسلامي سرآغازي قوي براي از بين بردن مرزهاي جغرافيايي ميان مسلمانان و نزديکتر شدن هرچه بيشتر آنها به يکديگر بود که با تلاش و پيگيري ادامه مي يابد.

وی درباره بروز اختلاف و چند دستگی در درون امت اسلامی هشدار داد و گفت که در سايه چنين وضعيتي دشمنان مي توانند به راحتي در ميان مسلمانان نفوذ کرده و بر آنها تأثير بگذارند و از اختلافات داخلي آنها سوء استفاده کنند.

اين سیاستمدار سودانی تأکيد کرد: کنفرانس بيداري اسلامي در ايران توانسته است انديشه اسلامي را در راستاي ايجاد وحدت ميان مسلمان درخصوص اهداف مشترکشان ارائه نمايد.

پربیننده ترین خبرها