سیاسیون فلسطینی در واکنش به سخنان اوباما

آمریکا تاوان حمایت از اسراییل را می پردازد

آمریکا تاوان حمایت از اسراییل را می پردازد
پنج‌شنبه 31 شهريور 1390 - 22:35

سياسيون فلسطيني تاکيد کردند که طرح درخواست به رسميت شناخته شدن کشور مستقل فلسطين در سازمان ملل آخرين اقدام نيست و هدف نهايي ملت فلسطين رهايي از اشغالگري رژيم صهيونيستي است اما آمريکا تاوان حمايت همه جانبه از اسراييل را مي پردازد.

عضو دفتر سياسي جبهه دمکراتيک براي آزادي فلسطين، هشدار داد : آمريکا تاوان سياست هاي جانبدارانه اش از رژیم صهیونیستی را با ضربه خوردن به منافعش  در خاورميانه پرداخت خواهد کرد.

" طلال ابوظريفه " روز پنجشنبه در گفت وگو با شبکه خبري العالم، اظهار داشت : دولت آمريکا بايد بداند که فلسطيني ها 20 سال زندگي خود را صرف مذاکراتي کردند که آمريکا از زمان امضاي پيمان اسلو در کنفرانس مادريد برگزار کننده آن بوده است؛ اينک تمام اين 20 سال مذاکره به بن بست رسيده و دلیل آن سياست جانبدارانه و حمايت کورکورانه آمريکا از اسراييل است.

وي افزود : اوباما بايد بداند اگر مذاکرات در چارچوبي سياسي با پشتيباني قطعنامه هاي بين المللي، بر اساس برنامه زمان بندي شده، به شرط توقف کامل شهرک سازي و با پشتيباني بين المللي برگزار نشود، به صلح فراگير و متعادل منجر نخواهد شد.

طلال ابوظريفه اضافه کرد : اوباما سعي کرد با تحت فشار قرار دادن رييس تشکيلات خودگردان فلسطين ،وي را از مطرح کردن درخواست به رسميت شناختن کشور مستقل فلسطين در سازمان ملل بازدارد، اما پايداري در برابر اين فشارها مهم ترين و تاثيرگذارترين عامل در به ثمر نشستن اين گام به شمار مي رود.

عضو دفتر سياسي جبهه دمکراتيک براي آزادي فلسطين در ادامه با بيان اينکه درخواست به رسميت شناختن کشور مستقل فلسطين آخرين مرحله نخواهد بود، خاطر نشان کرد : اين فقط بخشي از راهبرد فراگير ملي فلسطيني است که هدف اصلي آن رهايي يافتن از اشغالگري اسراييل است.

وي با اشاره به پيشنهاد اتحاديه اروپا که توسط نيکولا سارکوزي رييس جمهور فرانسه، به رسمیت شناخته شدن موقت کشور فلسطین را در ازای بازگشت به مذاکرات سازش مطرح کرده بود، گفت : این پیشنهادی بی اساس است، ما از فرانسه و اتحاديه اروپا می خواهیم به جای مطرح کردن این گونه پيشنهادات، از درخواست به رسميت شناختن کشور مستقل فلسطين حمايت کرده و در شوراي امنيت به آن راي مثبت دهند.

ابوظريفه افزود : آمريکا تاوان جانبداري از اسراييل را خواهد داد. وقتي اوباما از آزادي ملت ها داد سخن مي دهد و بر موج بهار انقلاب هاي عربي سوار مي شود، نبايد آزادي ملت فلسطين را که 60 سال است براي آزادي از اشغالگري اسراييل و شهرک سازي مبارزه مي کند، به فراموشي بسپارد.

وي تاکيد کرد: درخواست به رسميت شناختن کشور مستقل فلسطين بايد با اقداماتي همراه شود که به اسراييل بفهماند تاوان اشغال اراضي فلسطيني را خواهد داد؛در اين مجال از مقاومت مسلحانه تا مقاومت مردمي و فعاليت نهادها و سازمان و جنبش ها از هيچ اقدامي نبايد فروگذار کرد.

ابوظريفه گفت : رژيم اشغالگر بايد محاصره شود، مشروعيتش سلب شود ، همه رهبران اسراييلي بايد به دادگاه هاي بين المللي معرفي شوند تا به سبب جناياتشان علیه مردم فلسطین، محاکمه شوند.

" واصل ابويوسف " عضو کميته اجرايي سازمان آزاديبخش فلسطين هم به شبکه خبري العالم، گفت : آمريکا طرفدار کابينه راستگرا و تندروي نتانياهو است ،به همين سبب عجيب نبود که اوباما از پشت تريبون سازمان ملل مخالفت خود را با عضويت فلسطين در اين سازمان اعلام کند.

وي تاکيد کرد : درخواست تشکيل کشور مستقل فلسطين پس از آن به عنوان راهبردي فلسطيني مطرح شد که چشم انداز سياسي در مذاکرات سازش کاملا به بن بست رسيد؛ آن مذاکرات طولاني هيچ سودي نداشت و تنها کسي که از آن سود برد، دشمن اشغالگر بود.

عضو کميته اجرايي سازمان آزاديبخش فلسطين با انتقاد از دست کشيدن اوباما از وعده هاي پيشين خود درباره تشکيل کشور مستقل فلسطين، گفت : تا وقتي کابينه تندرو و راستگراي نتانياهو بر سر کار باشد، فلسطین  ديگر به مذاکرات باز نخواهد گشت.

واصل ابويوسف افزود : تنها برنامه اسراييل قرار دادن فلسطيني ها در برابر عمل انجام شده و ناديده گرفتن حقوق ملت فلسطين است، اما اينک عرصه اي جديد براي تحرک فلسطيني ها گسترده شده تا موضع فلسطين بر ميز مذاکرات در  پايتخت هاي جهان مطرح شود.

ابويوسف تاکيد کرد : هيچ اهميتي به اظهارات اوباما نمي دهيم و درخواست تشکيل کشور مستقل فلسطين را به شوراي امنيت و آن گاه مجمع عمومي سازمان ملل ارائه خواهيم داد و هيچ يک از راه حل هاي ميانه اتحاديه اروپا و ديگران را نخواهيم پذيرفت.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها