خوابی که غرب برای بیداری اسلامی دیده است

خوابی که غرب برای بیداری اسلامی دیده است
دوشنبه 4 مهر 1390 - 11:15

نويسنده و پژوهشگر عرب، درباره توطئه بسيار خطرناک غرب تحت عنوان آمريکايي کردن بيداري اسلامي و لائيک کردن اسلام هشدار داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "محمد صادق الحسینی" در مقاله ای در روزنامه القدس العربی نوشت: هيچ کس در مشروع، عادلانه و به حق بودن مطالبات ملتهای انقلابی ترديدي ندارد، و هيچ حاکمي جز در صورت اعتراف به مشروعيت اين خواسته ها، و سر فرود آوردن در مقابل آنها، قادر به ادامه حکومت نخواهد بود.

صادق الحسینی خاطرنشان کرد: عامل اصلي اين بيداري اين است که عموم ملت به تشدید تبعيض های اعمال شده بيگانگان عليه ما که منجر به اشغال فلسطين شد و سرکوب داخلي از سوي رژیم های سرکوبگر و وابسته، پي برده اند. بيشتر اين رژیمها نه در نتيجه تحولات خارجي بلکه با اهداف بیگانگان بر سر کار آمده اند، که اين امر باعث شده است تا همواره در پي يافتن مشروعيت مردمي مورد ترديدشان برآيند.

وی افزود: نبايد اين واقعيت را فراموش کرد که ترس مردم ریخته است، و مردم ديگر به وضعيت سابق بازنخواهند گشت، و به دنبال اينکه ملت ها اثبات کردند قادر به ايجاد تحولات هستند، و ديوار ترس و رعب در مقابل آنها فرو ريخت و اطمينان يافتند، که آنها خواهند توانست دستاوردهاي بيشتري به دست آورند، دوره کنوني را مي توان دوره ملت ها ناميد.

صادق الحسینی خاطرنشان کرد: اما همين تحليلگران، اصحاب رسانه و پژوهشگراني که درباره واقعيت هاي فوق اتفاق نظر داشتند، در زمينه ديدگاههاي نظري و ميداني برخورد با اين پديده جديد در کشورهاي اسلامي دچار اختلاف مي شوند، و اولين موضوعي که درباره آن دچار اختلاف مي شوند نامگذاري تحولات اخير است که برخي آن را بهار عربي، گروهي انقلاب بزرگ اعراب و عده اي نيز آن را بيداري اسلامي مي نامند.

وی اظهار داشت: نخستين اختلاف به وجود آمدن پديده اي به نام انقلاب شبکه های اجتماعی اینترنتی  و اهميت آن در مديريت بحران تا تحقق دستاوردهاي انقلاب است؛ فرضیه ای که در مقابل ديدگاه کسانی است که معتقدند انقلاب توسط مردم ایجاد شده است.

صادق الحسینی خاطرنشان کرد: دومين اختلاف که از اهميت بيشتري نيز برخوردار است چگونگي جمع ميان خواسته هاي مشروع مردم و پس راندن نيروهاي خارجي تحميل شده بر کشورهاي عربي و اسلامي است که در نتيجه معادله کشورهاي پيروز در جنگ جهاني دوم بوجود آمد.

این نویسنده عرب تاکید کرد: از زمان اعلام موجوديت رژيم صهيونيستي بسياري بر اين باورند که فلسطين جز در صورت سرنگوني رژیم های عربی واپسگرا و وابسته، فلسطين آزاد نخواهد شد و بيداري اخير در راستاي اثبات اين نظريه بود.

صادق الحسینی اظهار داشت: در مقابل نيز برخي بر اين باورند که آزادي از سلطه استبداد و سرکوب داخلي جز پس از آزادي فلسطين ممکن نخواهد بود و اشتباهات به وجود آمده در مسير بيداري اخير اين ديدگاه را تأييد مي کند.

صادق الحسینی تاکید کرد: ديدگاه سومي نيز وجود دارد که همواره بر اين باور بوده و هست که آزادي سريع از قدرت هاي سرکوبگر جز با تحکيم مسير آزادي فلسطين ممکن نخواهد بود و راه آزادي فلسطين نيز جز با مبارزه بيشتر عليه سرکوب، خفقان و تبعيض در داخل کشورها ثبات و قدرت نخواهد يافت.

صادق الحسینی خاطرنشان کرد: دليل صحت ديدگاه سوم کاملا ساده است. کافي است به جنبش هاي مردمي محلي در هر کدام از کشورها نگاه بيندازيم. مشاهده مي کنيم که هر اندازه که جنبش مردم مبتني بر دو اصل موازي مخالفت با استبداد و مقاومت در مقابل دخالت بيگانگان به پيش برود دستاوردهاي بيشتري به دست آورده و خسائر کمتري به مردم وارد مي شود.

صادق الحسینی تاکید کرد: هر اندازه که اين دو امر به طور متضاد قرار بگيرند جنبش به سوي جنگ خونين ويرانگري پيش خواهد رفت يا دچار اشتباهات بزرگي شده و باعث عقبگرد آن خواهد شد. يعني به عبارت ديگر نيروهاي نظام سابق به روش ديگري به پست هاي کليدي در کشور بازخواهند گشت!

صادق الحسینی اظهار داشت: انقلاب امري نيست که در "وضعيت آزمايشگاهي" و کاملا تحت کنترل انقلابيون باشد بلکه هر عمل سياسي در چنين فضايي انجام خواهد گرفت. از آنجا که عامل بيگانه حامي رژیم هاي سرکوبگر و دشمن انقلاب هاي مردمي اساسا در معادله به وجود آمدن حکام منطقه حضور دارند بنابراين همواره به عنوان قوي ترين عامل در هر گونه معادله تغيير داخلي مشاهده خواهند شد و حتي اگر مردم اين انقلابها را به تنهايي آغاز کرده باشند در صورتي که مردم آگاه نباشند و در مقابل تلاش هاي بيگانگان براي دور زدن انقلاب مردم، به انحراف کشاندن و در پايان مصادره يا شبيه سازي آن سکوت پيشه کنند خطر بزرگي اين کشورها و انقلابهايشان را تهديد مي کند.

این نویسنده عرب خاطرنشان کرد: بنابراين ما اصحاب رسانه بايد در

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها