توسط نظامیان صهیونیست

نماینده قدس در مجلس فلسطین ربوده شد

 نماینده قدس در مجلس فلسطین ربوده  شد
سه شنبه 5 مهر 1390 - 07:17

نيروهاي ارتش اشغالگر اسرائيلي بعد از يورش به مقر صليب سرخ در قدس احمد عطون نماينده قدس اشغالي در مجلس قانونگذاري فلسطين را ربودند.

 عطون از يکسال پيش با دو نفر از نمايندگان در اعتراض به تصميم مقامات اشغالگر به اخراج آنها از قدس ، در مقر صليب سرخ تحصن کرده بودند.

احمد عطون، محمد طوطح و خالد عرفه اعضاي مجلس قانونگذاري فلسطين بعد از ايستادن در برابر تصميم مقامات اشغالگر به اخراج آنها از قدس اشغالی بيش از يک سال در مقر صليب سرخ تحصن کرده بودند که احمد عطون در يورش نيروهاي اشغالگر به مقر صليب سرخ ربوده شد.

 اين درحالي است که جامعه بين المللي در برابر يورش به مقر صليب سرخ و ربوده شدن احمد عطون که  نقض آشکار قانون و اين نهاد بين المللي بشمار مي رود ، سکوت اختيار کرده است.

خالد ابو عرفه وزير سابق امور قدس در مصاحبه با شبکه العالم اظهار داشت ،  نيروهاي اشغالگر به مقر صليب سرخ در محله شيخ جراح حمله کردند و احمد عطون را به مکان نامعلومي بردند.

وي افزود: احمد عطون با تمام قدرت تلاش کرد ازخود دفاع کند اما شمار نيروهاي اشغالگر زياد بود و به روي او اسلحه کشيدند.

 فلسطيني هاي ساکن قدس و برخي شخصيت ها اين اقدام نيروهاي اشغالگر را محکوم کردند.

 ابراهيم صرصور رئيس جنبش اسلامي در فلسطين در مصاحبه با شبکه العالم گفت : پيش بيني مي کنم رژيم اسرائيل اقدامات بدتري انجام دهد  و اين اقدام پيام روشني براي جهان عربي و اسلامي و جامعه بين المللي است  که  چند روز بعد از سخنراني ها در سازمان ملل که ارتباط مستقيم با مسئله فلسطين و قدس شرقي دارد ، صورت گرفت.

وي تصريح کرد: شايد اين اقدام يکي از آثار سخنراني باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا در حمايت از ديدگاه رژيم اسرائيل باشد. 

نيروهاي اشغالگر اخيرا براي اخراج بيش از 300 فلسطيني ساکن قدس به بهانه اينکه فعالان دفاع از قدس هستند و در موسسه هاي وابسته به تشکيلات خودگردان فلسطين فعاليت دارند ، تلاش مي کنند.

 28/س20:48

پربیننده ترین خبرها