زمينه سازي اسراییل براي حمله به مصر

زمينه سازي اسراییل براي حمله به مصر
چهارشنبه 6 مهر 1390 - 14:11

رژيم صهيونيستي به بهانه رويارويي با حملات احتمالي مقاومت اسلامي مردم فلسطين "حماس" در منطقه سينا، ارتش خود را در اين منطقه به حالت آماده باش درآورده و ناظران معتقدند هدف اصلي اين رژيم حمله نظامي به مصر است.

به گزارش روز چهارشنبه پايگاه اطلاع رساني شبکه خبری العالم، "يوآف ليمور" تحليلگر مسائل سياسي کانال يک تلويزيون رژيم صهيونيستي گفت: ارتش اسرایيل در مناطق هم مرز با مصر بويژه منطقه سينا، به حالت آماده باش درآمده و علت آن دريافت اطلاعاتي ازاحتمال عمليات حماس است.

وی در پاسخ به پرسشی از احتمال حمله حماس به مواضع اسراییل افزود: احتمال حمله حماس به اسراییل از پیامدهای تحولات اخیر منطقه بویژه مصر است.

لیمور اضافه کرد: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل در نشست مجمع عمومی سازمان ملل آشکارا گفت که اگر کشورهاي جهان عليه ايران و متحدانش در منطقه اقدامات مؤثری اتخاذ نکنند، اسرائيل دست بکار مي شود.

خبرگزاري "آويتال ليبويچ"  آلمان نیز به نقل از سخنگوي ارتش اسرایيل گزارش داد که " بدنبال دریافت اطلاعاتي در خصوص حمله احتمالي حماس، اسرائيل درجه آماده باش امنيتي خود را در مرز با شبه جزيره سينا مصر افزايش داده و نيروهاي بسياري را به اين منطقه اعزام کرده است".

وي مدعی شد: احتمال مي دهيم حماس و برخي گروههاي مسلح ديگر به گشتي هاي اسرائيل حمله کرده و يا تلاش کنند افرادي را به گروگان بگيرند.

برخي ناظران تاکید کردند: سخنگوي ارتش رژيم صهيونيستي در حالي افزايش ضريب آماده باش امنيتي در مرزهاي مشترک با مصر را به علت حمله احتمالي حماس اعلام کرده که به نظر مي رسد پشت پرده اين ابراز نگراني مسأله ديگري باشد.

 ناظران و تحليلگران مسائل سياسي بر اين باورند که افزايش گرايشات ضدصهيونيستي در مصر که با تسخير سفارت رژيم صهيونيستي در قاهره ابعاد گسترده اي پيدا کرد، علت اصلي نگراني این رژيم از گسترش دامنه ناامني در مرزهاي مشترک با مصر بويژه منطقه سينا است.

 

** بهانه جویی رژیم صهیونیستی

یک نويسنده و تحليلگر مسایل سياسي برای بررسی اين گزارش تلویزیون رژیم

صهیونیستی در برنامه " از نگاه رسانه هاي اسرائيل" شبکه خبري العالم شرکت کرد.

"فتحي کليب" تصريح کرد: در پي انزواي طولاني مدت اسرایيل در جامعه بين المللي اين رژيم درصدد است تا با بهانه جویی و ادعای خطرهای تهديد کننده امنيت اسرایيل، افکار عمومي جهان را به سوي خود معطوف کند.

وي در خصوص ادعاهای نتانياهو دراجلاس مجمع عمومي سازمان ملل گفت: از آنجا که نتانياهو در اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل چيزي براي توجيه طفره رفتن هاي صهيونيست ها از احقاق حقوق مردم فلسطين نداشت، بهانه هاي بي اساس و درون تهي صهيونيست ها مبني بر خطرهای تهديد کننده ايران را در راستاي پروژه ايران هراسي مطرح کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها