قدردانی نخست وزیر فلسطین از حمایت ایران

قدردانی نخست وزیر فلسطین از حمایت ایران
يکشنبه 10 مهر 1390 - 18:18

نخست وزير دولت فلسطين در غزه، با قدرداني از حمايت هاي جمهوري اسلامي ايران تاکيد کرد، کنفرانس بين المللي حمايت از انتفاضه، نشان دهنده موضع ثابت ايران در حمايت از مسئله فلسطين است.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "اسماعیل هنیه" در کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه، اظهار داشت: حمايت ايران، مسئله فلسطين را به جایگاه اصلی خود در جهان عرب و اسلام باز گرداند.

هنيه در این اظهارات که بصورت ویدیو کنفرانس پخش شد، خاطرنشان کرد: حمايت های ايران از دولت منتخب، ملت و مقاومت فلسطين، به طور قاطعانه نشان دهنده موضع اسلامي و اصيل جمهوري اسلامي است.

هنيه ادامه داد: مفهوم ديگر کنفرانس تهران با وجود مشغول بودن امت عربي و اسلامي به بهار عربي و مسائل خاص آن، محوري بودن مسئله فلسطين است، که براي امت و آزادگان جهان در اولويت قرار دارد.

وی افزود: مسئله فلسطين بيشترين استفاده را از بهار عربي و تحولات منطقه خواهد برد.

اسماعیل هنیه خاطرنشان کرد: اين کنفرانس همچنين بر اهميت گزينه مقاومت و پايداري بعنوان راهبردي که مي توان از طريق آن سرزمين فلسطین را آزاد کرد و حقوق از دست رفته از جمله پايتختي بيت المقدس براي فلسطين را به دست آورد دلالت دارد.

نخست وزير دولت منتخب فلسطين در نوار غزه با اشاره به ادامه سرکوب، شهرک سازي، بازداشت ها و محاصره ظالمانه نوار غزه از سوي رژيم اشغالگر گفت: در مقابل، تصوير پايداري، استقامت و چالش طلبي در برابر اين اشغالگري و سياستهاي آن در امتداد سرزمین فلسطين از رود اردن تا دريا را مي بينيم.

هنيه تاکيد کرد: ملت فلسطين در برابر تجاوزات و سرکوبگری های صهيونيستي تسليم نشده است، بلکه ملتهاي عربي و فلسطيني به سمت مرزهاي فلسطين حرکت کردند، تا بگويند فلسطين و بيت المقدس متعلق به آنها است، و این حق با گذشت زمان از بين نمي رود، و بازگشت به فلسطين حتمي و ترديد ناپذير است.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها