تشکيلات خودگردان نبايد به مذاکرات تن دهد

تشکيلات خودگردان نبايد به مذاکرات تن دهد
دوشنبه 11 مهر 1390 - 08:51

رام الله (العالم)- يک نويسنده و تحليلگر سياسي فلسطين با تاکيد بر اين که تشکيلات خودگردان نبايد به مذاکره با رژيم صهيونيستي تن دهد؛ اعلام اين رژيم مبني بر پذيرش ازسرگيري مذاکرات براساس بيانيه کميته چهارجانبه را در پرتو ادامه شهرک سازي، پوچ و بي اعتبار توصيف کرد.

"حلمي الاعرج" دوشنبه در گفت و گو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: اعلام بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي مبني بر پذيرش بيانيه کميته چهارجانبه درست با موافقت کابينه وي با تصميم ساخت 1200 واحد مسکوني در سرزمين هاي اشغالي همزمان شده که بيانگر اين است که تل آويو در صورت قانوني شدن شهرک سازي و ادامه ي آن ، آماده از سر گيري مذاکرات است. 

وي افزود: نتانياهو تلاش مي کند از طريق اين اعلاميه ، تشکيلات خودگردان را در برابر کميته چهارجانبه و محافل بين الملل در تنگنا قرار دهد و اينگونه وانمود کند که تشکيلات خودگردان فلسطين با از سرگيري مذاکرات مخالف است .

الاعرج بار ديگر تاکيد کرد که از سرگيري مذاکرات فقط بايد با متوقف شدن کامل شهرک سازي صورت گيرد. 

نويسنده و تحليلگر سياسي فلسطين با اشاره به موضع تشکيلات خودگردان مبني بر امکان ازسرگيري مذاکرات گفت: در صورت مذاکره براي ايجاد کشور فلسطين اين مساله بايد بدون تعيين قيد و شرط از سوي رژيم صهيونيستي، پذيرش حقوق ملت فلسطين و خودداري از هرگونه امتياز دهي به اين رژيم صورت بگيرد.
 
وي تاکيد کرد:تشکيلات خودگردان بايد با ازسرگيري مذاکرات مخالفت کند مگر اين که کميته چهارجانبه تاکيد کند که مواردي که در بيانيه خود آورده است متضمن متوقف شدن شهرک سازي و تمرکز بر روي مرزهاي سال 1967 و حمايت از اقدام تشکيلات خودگردان مبني بر به رسميت شناختن کشور فلسطين در سازمان ملل است.  

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها