فریبکاری نتانیاهو از طریق کمیته چهارجانبه

فریبکاری نتانیاهو از طریق کمیته چهارجانبه
دوشنبه 11 مهر 1390 - 14:48

نويسنده و تحليلگر سياسي فلسطيني، موافقت رژيم اشغالگر با بيانيه کميته چهارجانبه براي از سرگيري مذاکرات سازش را نوعي فريبکاري دانست.

"حلمي الاعرج" روز دوشنبه در مصاحبه با شبکه خبري العالم، گفت: موافقت بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل با ازسرگيري مذاکرات طبق بيانيه کميته چهارجانبه، با توجه به تصویب طرح ساخت يک هزار و 200 واحد مسکوني در کرانه باختري، نشان مي دهد که تل آويو بر اساس تداوم شهرک سازي آماده ازسرگيري مذاکرات است.

بر اساس طرح کمیته چهارجانبه (آمریکا، روسیه، اتحادیه اروپا و سازمان ملل) رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان ظرف یک ماه باید به مذاکرات توقف یافته سازش بازگردند؛ و ظرف سه ماه ، هر کدام پیشنهادهای خود را در مورد اختلافات مرزی و تضمین های امنیتی مطرح نمایند؛ این طرح همچنین حداکثر زمان دستیابی به توافق نهایی بین تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی را تا پایان سال آینده میلادی پیش بینی کرده است.

الاعرج گفت : نتانياهو مي خواهد به کميته چهارجانبه و جامعه جهاني چنين وانمود کند که تشکيلات خودگردان مخالف ازسرگيري مذاکرات است .

این نویسنده فلسطینی با بیان اینکه تشکيلات خودگردان ازسرگيري مذاکرات را مشروط به توقف کامل شهرک سازي و قبول سند حقوقي مرزهاي 1967 کرده است، افزود: تشکيلات خودگردان تشکيل کشور فلسطين را از طريق مذاکرات سازنده بدون تحميل خواسته ها بر فلسطيني ها و امتيازدهي از سوي آنها ممکن مي داند و موافق بازگشت به مذاکرات سازش است.

الاعرج گفت: تشکيلات خودگردان تا زماني که کميته چهارجانبه توقف شهرک سازي و قبول مرزهاي 1967 را تضمين نکرده است، نبايد مذاکرات را ازسربگيرد .

این نویسنده و تحلیلگر فلسطینی افزود : تشکيلات خودگردان به تلاش خود براي به رسميت شناختن تشکيل کشور فلسطين در سازمان ملل متحد ادامه خواهد داد.



پربیننده ترین خبرها