عوامل پشت پرده ترور شیعیان در پاکستان

عوامل پشت پرده ترور شیعیان در پاکستان
سه شنبه 12 مهر 1390 - 18:57

يک نويسنده و تحليلگر سياسي تاکيد کرد: عمليات تروريستي که يک اتوبوس حامل شهروندان شيعه پاکستاني را هدف قرار داد بدون طراحي و دست داشتن برخي گروهها در دستگاههاي امنيتي امکان پذير نبود.

جاسم تقي روز سه شنبه در گفت وگو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: آنچه در ايالت بلوچستان پاکستان روي مي دهد با موج تروريسم و خشونت در بقيه ايالت هاي اين کشور تفاوت دارد.

وي با بيان اين که ايالت بلوچستان شاهد موجي از خشونت قومي، نژادي و زباني است؛ تصريح کرد: موج خشونت فرقه اي شيعيان را هدف قرار داده است که مردمي صلح طلب هستند و هيچ نشانه هاي از خشونت طلبي در آنان ديده نشده است.

جاسم تقي گفت: آنچه در بلوچستان روي مي دهد مساله اي سياسي است که به گشايش اخير در روابط بين پاکستان و ايران به خصوص پس از سفر نخست وزير پاکستان به تهران و امضاي چند توافقنامه براي گسترش روابط بين دو کشور مربوط مي شود.

وي گروهک تروريستي موسوم به جندالله را در درجه نخست مسوول اين عمليات تروريستي در ايالت بلوچستان دانست و اين گروهک را تشکيلاتي افراط گرا خواند که توانسته است به دستگاههاي امنيتي و نظامي پاکستان نفوذ کند.

اين نويسنده و تحليلگر سياسي ادامه داد: کاملا آشکار است که افراد مسلح از مسير اين اتوبوس که حامل شيعيان بود آگاه بودند و آن را تا مکان مشخصي تعقيب کردند و سپس به سوي آن آتش گشودند.

جاسم تقي تاکيد کرد: اين حادثه بدون طراحي و دست داشتن برخي گروه ها در دستگاه هاي امنيتي امکان پذير نبود به همين دليل امروز شيعيان در کويته تظاهرات کردند و به علت کوتاهي دستگاههاي امنيتي در محافظت از شهروندان بي گناه عليه اين دستگاه ها شعار دادند.

افراد مهاجم با آتش گشودن به سوي مسافران يک اتوبوس حامل شيعيان در بلوچستان پاکستان 13 نفر را کشتند.

اين اتوبوس از شهر "هزاره" بسوي منطقه "هزارقانچي" نزديک کويته درحرکت بود.

اين دومين حمله عليه شيعيان پاکستان طي 2 هفته گذشته است.

حدود دو هفته قبل نيز در حمله افراد مسلح به کاروان زائران در بلوچستان، 26 پاکستاني کشته شدند.

پربیننده ترین خبرها