ده سال بدبختی افغانستان زیر اشغال آمریکا

ده سال بدبختی افغانستان زیر اشغال آمریکا
پنج‌شنبه 14 مهر 1390 - 19:27

صدها تن از ساکنان کابل در دهمين سالگرد حمله آمريکا و ناتو به افغانستان با برپايي تظاهراتي، خواستارخروج فوري نظاميان خارجي از کشورشان شدند .

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، شرکت کنندگان در این تظاهرات که تصاوير کودکان کشته شده در حملات هوائي نيروهاي خارجي را به دست داشتند، مخالفت خود را با ساخت پايگاه هاي نظامي دائمي در افغانستان و امضاي هر گونه توافقنامه همکاري راهبردی با آمريکا اعلام کردند.

"عبدالحفيظ راسخ" يکي از برگزارکنندگان تظاهرات به شبکه خبري العالم، گفت : هدف از برگزاري اين تجمع در دهمين سال اشغال افغانستان پايان دادن به اشغالگري و خروج همه نظامیان خارجي از خاک کشورمان است؛ نيروهائي که به جز بدبختي دستاورد ديگري براي افغان ها نداشته اند .

وی اظهارداشت : تنها بخشي کمي از وعده هاي کشورهاي اشغالگر مبني بر بازسازي افغانستان، آموزش نيروهاي افغان، کمک به دولت براي اجراي قانون و برقراري امنيت محقق شده است و به اعتقاد ناظران سياسي امنيت نسبي نيز به علت تداوم اشغالگري و درگيري ها در معرض نابودي است .

ذبيح الله قريشي استاد حقوق دانشگاه ابوريحان بيروني در کابل در مصاحبه با شبکه خبري العالم، گفت : بيشتر تعهدات جامعه جهاني در قبال افغانستان محقق نشده است زيرا امنيت هنوز کامل نیست، مساله بازسازي کشور نيز کلا فراموش شده و ميانگين بيکاري جوانان هم افزايش يافته است .

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها