درخواست انگلیسیها برای بازداشت لیونی

درخواست انگلیسیها برای بازداشت لیونی
جمعه 15 مهر 1390 - 17:59

مردم انگليس با تظاهرات مقابل دفتر نخست وزيري اين کشور، مخالفت خود را با دعوت از تزيپي ليوني وزير خارجه سابق رژيم صهيونيستي براي سفر به لندن اعلام کردند، و خواستار بازداشت وي شدند.

خبرنگار شبکه العالم از لندن گزارش داد، تظاهر کنندگان سفر ليوني به انگلیس را توطئه دولت برای حمايت از جنايت هاي رژيم اسراييل در زمان وزارت ليوني در حمله به غزه دانسته، و تاکيد کردند که دعوت از ليوني براي سفر به لندن تنها چند هفته پس از اجرايي شدن اصلاحيه قوانين مربوط به انجام تدابیر ویژه برای بازداشت افراد متهم به ارتکاب جنايات جنگي صورت مي گيرد.

بنا بر گزارش خبرنگار العالم، تظاهر کنندگان انگليسي اجراي حکم بازداشت ليوني را که در سال 2009 صادر شده است خواستار شده و تاکيد کردند که اصلاحيه هاي قانون جلوي تلاش هاي جدي سازمان هاي حقوقي که همبستگي خود را با فلسطيني ها اعلام کرده اند، نمي گيرد.

یکی از شرکت کنندگان در اين تظاهرات به خبرنگار العالم، گفت: حتي در صورت اجرا نشدن حکم بازداشت ليوني، دادخواست هايي ضد ليوني طبق اصلاحيه هاي جديد تنظيم خواهد شد؛ هر چند در احضار او به دادگاه به منظور بازجويي در انگليس دشواري هايي وجود داشته باشد.

"مارتين لينتون" رييس گروه دوستي فلسطين در حزب کارگران انگليس نيز به خبرنگار شبکه العالم گفت: اصلاحات صورت گرفته در قوانين ، دوگانگي سياست انگليس را ثابت مي کند؛ زيرا اسراييل هر روز قوانين بين المللي را آشکارا نقض مي کند، غزه را محاصره مي کند، در مناطق فلسطيني شهرک هاي اسراييلي مي سازد و به ساخت ديوار حايل ادامه مي دهد؛ واقعا مايه شرمندگي است که ليوني با همه جنايت هاي جنگي که مرتکب شده است بتواند وارد انگليس شود.

"جرمي کوربن" نماينده پارلمان انگليس نيز از سفر ليوني به انگليس و اعطاي مصونيت ديپلماتيک ويژه به وي ابراز ناخرسندي و تاکيد کرد: قوانين اصلاح شده، بازداشت ليوني را مشروط به فراهم بودن اسناد و ادله کافی در کشتار فلسطيني ها در غزه مي کند؛ انگليس اگر می خواهد به حقوق بشر احترام بگذارد، بهتر است که ناقضان حقوق بشر را محاکمه کند.

شرکت کنندگان در اين تظاهرات معتقدند که دولت انگليس تحت فشار رژيم صهيونيستي قرار دارد به همين سبب از پيگرد جنايتکاران جنگي اسراييلي چشم پوشي مي کند و به آن ها بليت مجاني براي فرار از عدالت و قوانين جزايي بين المللي مي دهد.



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها