خشم مردم انگلیس از شرکت در جنگ افغانستان

خشم مردم انگلیس از شرکت در جنگ افغانستان
يکشنبه 17 مهر 1390 - 08:44

تعداد زيادي از نهادهاي غيردولتي، نمايندگان پارلمان و نظاميان انگليسي در تظاهرات گسترده خود در دهمين سالگرد اشغال افغانستان، شرکت کشورشان در اين اشغالگري را محکوم و خواستار خروج از آن شدند.

 "جرمي کوربن" نماينده پارلمان انگليس در حاشیه این تظاهرات در گفت و گو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: انگليسي ها جنگ افغانستان را فراموش نکرده اند و پايان اين جنگ را خواستارند زيرا هزينه آن سبب کاهش رسيدگي مالي دولت به شهروندان و افزايش فقر و بيکاري در انگليس شده است.

" اندرو ماري " رئيس ائتلاف موسوم به "جنگ را متوقف کنيد" نيز در حاشیه این تظاهرات به شبکه خبري العالم گفت: روزي خواهد آمد که دولت انگليس از ملت هاي افغانستان و عراق به سبب ده سال جنگ، دروغ پردازي، ويرانگري و فراتر از آن به خاطرجنگ هاي امپراتوري استعمارگر بريتانيا درقرن گذشته، عذرخواهي خواهد کرد.

برپایه این گزارش، در اقدامی نمادین بادکنک هاي سياه در اين تظاهرات  به آسمان رها و  نام برخي از قربانيان جنگ افغان و نظامیان انگليسي کشته شده در اين جنگ خوانده شد.

نامه اي نیز به دفتر نخست وزيري انگلیس تحويل داده شد که در آن خروج فوري نيروهاي انگليسي و پايان دادن به اين جنگ بي فايده درخواست شده است.

" جو گلينتون " سرباز سابق انگليسي که با خدمت در افغانستان مخالفت کرده بود، به شبکه خبری العالم گفت: من از اين جنگ آزرده هستم و دولت انگليس را سرزنش مي کنم زيرا کشور را درگیرجنگي کرد که فقط در جهت منافع خاص اين کابينه است.

وي خطاب به دولت انگليس گفت: همرزمان مرا به کشور برگردانيد و جنگ را در افغانستان و ليبي تمام کنيد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها