خوشگذراني شاهزادگان سعودي باپول بيت المال

34شاهزاده70ميليارد بودجه عربستان را مي بلعند

34شاهزاده70ميليارد بودجه عربستان را مي بلعند
دوشنبه 18 مهر 1390 - 09:10

يک کارشناس لبناني از نبود هيچگونه نظارتي بر عملکرد شاهزادگان سعودي و به جيب زدن 20 درصد بودجه عربستان معادل 70 ميليارد دلار توسط 34 شاهزاده خبر داد و گفت: آل سعود بيت المال را براي خوشگذراني خود چپاول مي کنند بدون اين که به وضع کشور و ملت رسيدگي کنند.

وفيق ابراهيم محقق و کارشناس سياسي و امور استراتژيک روز دوشنبه در مصاحبه با شبکه خبري العالم تصريح کرد: ثروت ده ها ميليارد دلاري شاهزادگان سعودي تاييد کننده اخبار برخي مطبوعات مبني بر دلالي شاهزادگان در معاملات بسيار کلان از جمله معاملات تسليحاتي است.
 
ابراهيم افزود: شاهزادگان سعودي از نبود دستگاه نظارتي در عربستان نهايت سوء استفاده را مي کنند و دستگاه قضايي اين کشور نيز روي فساد آل سعود سرپوش مي گذارد.

اين محقق و کارشناس سياسي و امور استرتژيک گفت: 20 درصد بودجه عربستان يعني 70 ميليارد دلار به جيب 34 شاهزاده که فرزندان مؤسس رژيم آل سعود هستند ، مي رود ولي اين مقدار پول آنها را سير نمي کند و به دلالي معاملات تسليحاتي مي پردازند.

ابراهيم گفت: شاهزادگان سعودي اموال بسيار هنگفتي را از طريق همکاري نزديک با سازمان اطلاعاتي آمريکا و سازمان هاي اطلاعاتي ديگر کشورهاي غربي به جيب مي زنند و در آمريکا ، انگليس ، فرانسه ، سوييس ، قاهره و بيروت صرف خوشگذراني خود مي کنند.
 
اين محقق لبناني با اشاره به خوشگذاراني آل سعود و حيف وميل ميلياردها دلار از پول بيت المال و بي توجهي به توسعه صنعتي و اقتصادي عربستان افزود: انگليس رسوايي "معامله تسليحاتي يمامه" و ده ها معامله ديگر را پنهان کرد و اجازه نداد خبر اين گونه معاملات در مطبوعات انعکاس پيدا کند.
 
ابراهيم، شاهزادگان سعودي را به چپاول بيت المال متهم کرد و گفت : سه هزار شاهزاده سعودي اموال هنگفت ملت عربستان را شب و روز براي خود خرج مي کنند ولي هيچ فرد و دستگاهي مانع آنها نمي شود .

وي گفت: مجلس مشورتي عربستان که اعضايش از سوي پادشاه انتخاب مي شوند ، هيچ اختياراتي ندارد و تنها توصيه ها و پيشنهادهايي به خاندان سلطنتي ارايه مي کند که خانواده سلطنتي در رد يا قبول آن مختار است . 

پربیننده ترین خبرها