کرانه باختری در انتظار آزادی اسرا

کرانه باختری در انتظار آزادی اسرا
پنج‌شنبه 21 مهر 1390 - 15:04

با نزديک شدن زمان مورد توافق مذاکرات غير مستقيم حماس و رژيم صهيونيستي براي آزادي اسراي فلسطيني در مقابل آزادي گيلعاد شاليت نظامي صهيونيست، فلسطينيهاي ساکن کرانه باختري در انتظار آزادي فرزندانشان هستند.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم از رام الله ، با انتشار اخبار ضد ونقيض درباره فهرست نام هایی که قرار است در مبادله اسرای فلسطینی با گیلعاد شالیت آزاد شوند، فلسطينيان ساکن کرانه باختري با بي صبري در انتظار آزادي فرزندانشان از زندانهاي رژيم اشغالگر هستند.

" فارس صرفندي " خبرنگار شبکه العالم از  رام الله گزارش داد: اطلاعات اوليه بر مخالفت رژيم اشغالگر با آزادي احمد سعدات دبير کل جبهه خلق براي آزادي فلسطين و مروان برغوثي دبير جنبش فتح علاوه بر چند تن از مسوولان نظامي جنبش حماس تاکيد مي کند.

" خالده جرار " عضو مجلس قانونگذاري فلسطين نیز روز پنجشنبه در گفتگو با العالم اظهار داشت: اميدوار بوديم که اين آزادي شامل همگان باشد، اما مي دانيم که نمي شود يک معامله شامل همه زنان و مردان اسير باشد.

معامله تبادل اسيران که از سوی حماس با موفقیتی برای فلسطینیان همراه بود ، تشکيلات خودگردان را در مقابل شرايط جديدي قرار خواهد داد ؛ شرایطی که آنان درک کنند مذاکره با تل آويو بدون اهرم هاي فشار منجر به راه حلهاي واقعي نمي شود.

زياد ابوعين سرپرست وزارت امور اسيران در رام الله، گفت: قرار گرفتن نامهاي افرادي بزرگ همچون ابراهيم حامد، عباس سيد، بلال و مروان برغوثي و احمد سعدات خارج از چارچوب اين معامله، ما را غمگين کرده است؛ اما در عين حال  از آزادي هر اسير به شدت استقبال مي کنيم و جشن می گیریم.

پربیننده ترین خبرها