توصيه نماينده مجلس به عربستان

توصيه نماينده مجلس به عربستان
جمعه 22 مهر 1390 - 11:42

نايب رييس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي گفت: عربستان نبايد فريب آمريکا را بخورد زيرا واشنگتن مي خواهد با فتنه افکني ميان کشورهاي اسلامي اين کشورها را يکي پس از ديگري تضعيف و نابود کند.

حجت الاسلام و المسلمين حسين ابراهيمي جمعه در مصاحبه با شبکه خبري العالم با توصيه به رياض براي نيفتادن در دام آمريگا گفت: يکي از نکات استراتژيک ميان عربستان و ايران اين است که هر دو از صلح و وفاق برخوردار باشند و منافع مشترک شان تأمين شود.
 
حجت الاسلام ابراهيمي افزود: ما بدون حضور بيگانگان مي توانيم امنيت را براي همه کشورهاي منطقه تضمين کنيم.

وي گفت: همدستي عربستان با آمريکا در اين توطئه جاي تعجب دارد. عربستان بايد بداند که شياطين در کمين ما هستند و مي خواهند ما را در دام هاي خود گرفتار کنند.

نايب رييس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان کرد: اتهام آمريکا عليه ايران توطئه اي براي منحرف کردن افکار عمومي است که قبلا با رژيم صهيونيستي و عربستان هماهنگ شده است و عربستان نبايد با پيروي از آمريکا به کشورهاي اسلامي يکي پس از ديگري ضربه بزند.
 
حجت الاسلام ابراهيمي تصريح کرد: آمريکا هم اکنون گرفتار شکست هاي مکرر در سطح خارجي و ناکامي هاي داخلي است و اين توطئه را مدتي پيش براي خروج خود از انزوا طراحي کرده بود.
 
نايب رييس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس افزود: به دنبال موج بيداري اسلامي تحولات و تغييرات بزرگي در منطقه رخ داده که آمريکا را شوکه کرده و منافع واشنگتن و تل آويو را به خطرانداخته است.

وي گفت: مقامات آمريکايي و صهيونيستي به دنبال تحمل شکست در منطقه و اين که مي بينند آينده شان با توجه به انقلاب هاي عربي به خطر افتاده است در نتيجه براي منحرف کردن افکار عمومي اين توطئه را به راه انداختند.
 
نايب رييس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس افزود: اين توطئه با همدستي برخي کشورهاي غربي، رژيم صهيونيستي و عربستان طراحي شده است. متأسفانه عربستان نيز در مسير آمريکا حرکت مي کند.

وي گفت: جمهوري اسلامي ايران معتقد است که اين توطئه نيز مانند توطئه هاي ديگر استکبار شکست خواهد خورد .

 نايب رييس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اين که آمريکا و رژيم صهيونيستي تروريست هستند؛ تصريح کرد: همه جهانيان مي دانند که اينها تروريسم را به وجود آوردند و تروريست ها را در منطقه پرورش دادند و تروريست ها فقط پس از حضور آمريکايي ها و سعودي ها در منطقه فعال شدند.
 
حجت الاسلام ابراهيمي افزود: درحالي آمريکا به دروغ ادعا مي کند که ايران تروريست ها را براي اجراي توطئه ترور به واشنگتن فرستاده است که جمهوري اسلامي ايران بيشترين آسيب ها را از تروريسم ديده است.

وي گفت: اگر کسي از ما بخواهد يک مقام سعودي را ترور کند چرا بايد به واشنگتن برود عربستان که در همين نزديکي است و سوال ديگر اين که مگر سفير آمريکا در عربستان چه نقشي ايفا مي کند که ايران بايد وي را ترور کند؟

حجت الاسلام ابراهيمي اتهام آمريکا را پوچ و بي ارزش خواند و افزود: اين توطئه پس از آن طراحي شد که آمريکا و عربستان فهميدند به بن بست رسيده اند و مي بينند که انقلاب هاي منطقه با رويگرداني از استکبار به سوي جمهوري اسلامي ايران متمايل هستند.

پربیننده ترین خبرها