شالیت وارد فلسطین اشغالی شد

شالیت وارد فلسطین اشغالی شد
سه شنبه 26 مهر 1390 - 09:27

به دنبال مبادله اسرا ميان رژيم صهيونيستي و جنبش مقاومت اسلامي فلسطين، حماس گلعاد شاليت سرجوخه اسير اسرائيلي که به طرف مصري تحويل داده شده بود، دقايقي پيش وارد فلسطين اشغالي شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه العالم، تلویزیون مصر دقایقی با شالیت مصاحبه کرد و از دوران اسارتش پرسید و اینکه او چه نظری در مورد هزاران فلسطینی دربند اسرائیل دارد. پس از این مصاحبه مقامات اطلاعاتی مصری که وظیفه مبادله اسرا را بر عهده دارند، اعلام کردند شالیت با عبور از مرزهای فلسطین اشغالی وارد آنجا شده است. پیش از این گفته شده بود خانواده شالیت در پایگاهی نظامی منتظر وی هستند و مقامات اسرائیلی آنها را از هرگونه شادی و مراسمی بازداشته‌اند و از آنها خواسته‌اند تنها به صورت خانوادگی این مساله را جشن بگیرند.

در ادامه مبادله اسرا، پس از ورود گروه‌های مختلف اسرای فلسطینی به شهر رفح در مصر، مقامات جنبش حماس، منتظر ورود اسرای فلسطینی در رفح فلسطین هستند. این مبادله که تاکنون بدون هیچ حادثه‌ای ادامه دارد، به گفته بسیاری از کارشناسان پیروزی بزرگی برای مقاومت فلسطین ارزیابی می‌شود و تشکیلات خودگردان را در وضعیت بغرنجی قرار داده است. 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها