درسی که دشمن از مبادله اسرا گرفت

درسی که دشمن از مبادله اسرا گرفت
سه شنبه 26 مهر 1390 - 10:23

غزه (العالم)- مشاور رياست تشکيلات خودگردان فلسطين گفت: فلسطيني ها با مبادله اسرا درس ها و مفاهيم جديدي به دشمن صهيونيست دادند.

"كمال الشرافي" روز سه شنبه درمصاحبه با شبکه خبري العالم گفت : توافقنامه مبادله اسرا به دشمن اين درس را داد که فلسطيني ها در هيچ شرايطي اسراي دربند خود را فراموش نخواهند کرد.

وي گفت : همه فلسطيني ها عليرغم اختلاف اعتقادات و گرايش هاي خود براين باورند که اسراي قهرمان فلسطيني بهاي سنگيني را در راه دفاع از سرزمين و قضيه فلسطين پرداختند و ما در اينجا به همگان اعلام مي کنيم که هرگز اسراي خود را فراموش نمي کنيم .

الشرافي افزود : ما امروز دريافتيم که کابينه راست گرا وافراطي رژيم اسرائيل  قوانين بين المللي و حقوق بشر را درک نمي کند و تنها زبان زور را مي فهمد و امروز اين مساله اثبات شد.

مشاور رياست تشکيلات خودگردان فلسطين گفت: امروز نقطه عطفي در تقويت روابط ميان فلسطيني ها در داخل ب شمار مي رود و توافقنامه آشتي را تقويت مي کند.

وي در پاسخ به اين سوال که آيا توافقنامه مبادله اسرا ، آغاز مرحله اي جديد از مبارزه فلسطيني ها عليه رژيم اشغالگر اسرائيل به شمار مي رود ، گفت: راه کار مبارزه هيچ گاه در نزد فلسطيني ها حذف نشده است اما چنانچه مي دانيد اين مسير طولاني است و استفاده از سلاح ، هدف نيست ، بلکه سلاح وسيله اي در نزد ملت فلسطين براي آزادسازي اراضي فلسطيني به شمار مي رود.

 اين مسئول فلسطيني افزود : درحال حاضر ،  مذاکرات بيشتر درحاشيه قرار گرفته و الان ثابت شده  که مذاکره با مسئولان راست گراي رژيم اسرائيل بي فايده است.

 وي افزود : موضع ما فلسطيني ثابت و آشکار است و ما ديگر مانند گذشته حاضر به مذاکره با رژيم اسرائيل نخواهيم شد و به مقاومت مردمي مسالمت آميز روي مي آوريم و اگر بازگشتي به مذاکرات وجود داشته باشد ، بايد براساس اصول مشخص صورت گيرد.

 وي ادامه داد : ما در دهه هفتاد راه کار هواپيماربايي را در پيش گرفتيم و بعد از اينکه اين راه کار ، نتيجه داد ، اين شيوه را متوقف کرديم و به راه کارهاي ديگر متوسل شديم .

 الشرافي تصريح کرد: آزادي اسراي فلسطيني که امروز شاهد آن هستيم ، حاصل بازداشت سربازي اسرائيلي است و ممکن است که فردا روش ديگري را در پيش گيريم و ما به عنوان انسان هايي آزاديخواه هر راه کار و شيوه اي را که به آزادي سرزمين يا آزادي اسراي دربند فلسطيني کمک کند ، به کار خواهيم گرفت.

پربیننده ترین خبرها