تظاهرات ضد آمريکايي دردانشگاه هاي عراق

 تظاهرات ضد آمريکايي دردانشگاه هاي عراق
پنج‌شنبه 28 مهر 1390 - 17:22

دانشجويان دانشگاه هاي مختلف عراق با برگزاري تظاهرات و اعتصاب ها مخالفت خود را با باقي ماندن اشغالگران آمريکايي تحت هر عنوان در کشورشان اعلام کردند.

به گزارش پنجشنبه خبرنگار شبکه خبري العالم از بغداد دانشگاهيان عراق مخالفت خود را با اقدام آمريکا در دور زدن بندهاي توافقنامه امنيتي و اصرار بر ماندن در عراق اعلام کردند.

دانشجويان همچنين اقدام آمريکا باقي ماندن شماري از نيروهاي آن تحت عنوان آموزش نيروهاي عراقي و افزايش کارمندان سفارت آمريکا در بغداد به تعدادي فراتر از کارمندان وزارت خارجه عراق را تقبيح کردند.

"محمد صادق" استاد دانشگاه هاي عراق در گفت و گو با العالم، بر ضرورت برگزاري تظاهرات اعتراض آميز و همايش ها و تجمع هايي براي محکوم کردن ادامه حضور نيروهاي آمريکايي در عراق تاکيد کرد و تبيين پيامدهاي منفي ادامه حضور نيروهاي آمريکايي در عراق را خواستار شد.

وي خاطر نشان کرد که برگزاري تظاهرات و همايش ها تنها راه حل هاي موجود براي دانشجويان عراقي جهت ابراز عقيده است.

دانشجويان عراقي به شيوه هاي مختلف در سالن هاي دانشگاه ها مخالفت خود را با ادامه حضور نيروهاي آمريکايي در عراق اعلام و تهديد کردند که اگر تلاش ها براي به نتيجه رساندن اين مساله ادامه يابد، تظاهرات گسترده اي را در دانشگاه ها برگزار خواهند کرد.

بر پايه اين گزارش دانشجويان عراقي باقي ماندن نيروهاي آمريکايي را تحت هر عنوان ، به مثابه ادامه اشغال عراق دانستند و با تاکيد بر اينکه اشغالگران جز ويراني و خرابي و تروريسم ارمغان ديگري براي مردم عراق نداشته اند، بر ضرورت خروج اين نيروها تاکيد کردند.

دانشجويان معترض تاکيد کردند که حضور نيروهاي آمريکايي در عراق بر همه جنبه هاي زندگي مردم اين کشور از جنبه هاي امنيتي گرفته تا اقتصادي و سياسي تاثير منفي گذاشته است.

اين دانشجويان با اشاره به اين که کشورهاي بسياري هستند که از توانمندي هاي نظامي لازم برخوردارند و مي توانند به نيروهاي عراقي کمک کنند؛ افزودند: نيازي به ادامه حضور نيروهاي آمريکايي در عراق نيست و همه مردم و گروه هاي مختلف عراقي مخالف ادامه حضور اشغالگران هستند. 

پربیننده ترین خبرها