همکاري آمريکا و عربستان در ترورهاي سياسي عراق

همکاري آمريکا و عربستان در ترورهاي سياسي عراق
پنج‌شنبه 12 خرداد 1390 - 09:55

يک منبع امنيتي آگاه تأکيد کرد: پديده ترور افسران و سياستمداران ميهني و کادر علمي و رسانه اي عراق با حمايت يک شبکه پيچيده دستگاه اطلاعاتي عربستان سعودي و اشغالگران از تيم هاي ترور و با هماهنگي با بازماندگي نظام سابق انجام مي شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه العالم اين منبع که خواست نامش فاش نشود در اين باره به پايگاه اطلاع رساني نهرين نت گفت: در بازجويي ها و تحقيقات از تروريست هايي که حدود دو ماه پيش دستگير شده اند به اين نتيجه رسيديم که بيشتر عمليات ترور اخير بغداد به وسيله سلاح هاي داراي صداخفه کن انجام شده و از سوي اطلاعات عربستان تأمين اعتبار شده اند.
وي اظهار داشت :  اين عمليات ها، ترور افسران شيعه و کادر عملي و رسانه اي و شخصيت هاي سياسي شيعه و همچنين مورد هدف قرار دادن افسران سني عراقي همکار شيعيان بوده است.
اين منبع مي افزايد: براساس اطلاعات امنيتي موثق به دست آمده شبکه اجراي اين ترورها به هم پيوسته نبوده ؛ بلکه کاملا مجزا و هرکدام در نوع خود يک شبکه مستقل و کامل بوده اند.
اين شبکه ها امکانات مالي براي خريد اتومبيل، اجاره کردن منازل و مغازه هايي که به عنوان مقر دراختيار داشته اند.
همچنين اقداماتي براي تفکيک و فعاليت مستقل هر کدام از اين تيم هاي تروريستي انجام شده تا کشف هر کدام از آنها توسط نيروهاي امنيتي به افشاي بقيه آنها نينجامد. به همين دليل تحقيقات از متهمان به دست داشتن در فعاليت هاي تروريستي همواره به بن بست مي رسيد و تأثيري بر فعاليت ساير شبکه هاي تروريستي نداشت.
اين منبع پارلماني مي افزايد: براساس اطلاعات برخي از مقامات امنيتي، اين شبکه ها به طور غير مستقيم با افرادي ارتباط داشتند که داراي روابطي قوي با نيروهاي اشغالگر بودند و افراد مذکور در روند سياسي فعاليت مي کنند. اما اسناد و مدارک براي محکوميت قطعي اين افراد در دادگاه کافي نيست.
اين منبعتاکيد کرد : دستگاه اطلاعاتي عربستان در کمک به اين شبکه هاي تروريستي براساس انگيزه هاي مذهبي و فرقه اي دست داشته و بودجه هنگفتي را براي اين شبکه ها اختصاص مي داده است تا افسران شيعه را از نهادهاي نظامي و امنيتي عراق و همچنين کادر علمي، سياسي و رسانه اي شيعه را مورد تصفيه قرار دهند.
وي گفت : متأسفانه اين تيم ها در دستيابي به اهدافشان تا حدود زيادي موفق بوده اند و توانسته اند صدها تن از افسران، شخصيت هاي علمي، رسانه اي و سياسي عراقي را در مدت يک سال و نيم گذشته و به ويژه سه ماه اخير ترور کنند.
اين منبع امنيتي در بيان ويژگي هاي اين تيم هاي ترور مي افزايد: عمليات ترور به طور منظم و فشرده انجام مي شد که اين امر نشان دهنده اين واقعيت است که ترورها توسط "يک ارتش از آدمکشان" با مشارکت نيروهاي کاملا آموزش ديده انجام شده است.
وي ادامه داد : برخي از ترورها به طوري دقيق انجام شده است که تروريست ها در مواردي به سر قرباني فقط يک گلوله شليک کرده اند و وي را به قتل رسانده اند. همچنين در موارد ديگري يک تک تيرانداز مزدور دو قرباني را در داخل يک خودرو در طي يک عمليات ترور کرده و گلوله اي را به پيشاني آنها شليک کرده است.
وي گفت : از جمله اين گونه عمليات مي توان به ترور دکتر عبد فرحان مدير مؤسسه زندانيان و سيد طه علوي مدير شبکه تلويزيوني المسار اشاره کرد که هر کدام به وسيله يک گلوله در سرشان ترور شده بودند. اين امر نشان دهنده اين واقعيت است که عوامل اين ترورها از مزدوران حرفه اي و بقاياي عناصر ترور نظام سابق يا نيروهايي هستند که به طور فوق العاده اي در زمينه ترور و هدف دادن افراد آموزش ديده اند.
اين منبع مي افزايد: ترور 38 افسر پليس و ارتش در مدت 48 ساعت نشان دهنده حجم و انتشار تروريست ها در بغداد است. زيرا اجراي اين تعداد عمليات تروريستي در مدت دو روز نشان دهنده وجود صدها آدمکش در چارچوب شبکه هاي تروريستي در بغداد است.
اين منبع اظهار داشت: در صورتي که دولت عراق درباره وضعيت کنوني به عنوان بزرگترين خطري که پس از خودروهاي بمب گذاري شده و کشتار دسته جمعي شهروندان عراق از سال 2004 تا 2007 عراق را تهديد مي کند، به سکوت خود ادامه دهد بتوان در مقابل اين جنگ تمام عيار عربستان و نيروهاي اشغالگر با مردم عراق و آينده سياسي اين کشور مقابله کرد.
اين منبع در پايان تاکيد کرد : براساس اطلاعات موجود دستگاه اطلاعات عربستان سعودي توانسته است شبکه هاي ترور و جمع آوري اطلاعات بسيار مهم و خطرناکي را تشکيل دهد که بيشتر عناصر اين شبکه ها را نيز بقاياي دستگاههاي اطلاعاتي نظام سابق و فدائيان صدام و همچنين اعضا و طرفداران گروههاي تندرو و افراطي سني تشکيل مي دهند.
وي با اشاره به اينکه افسران فارغ التحصيل دانشکده اطلاعاتي ملک فهد با اين عناصر و شبکه ها ارتباط برقرار مي کنند ، افزود : افسران سعودي با داشتن زمينه و سابقه فعاليت در امور عراق با شخصيت هاي مخالف روند سياسي روابط مستحکمي برقرار کرده و براي اجراي طرح هاي سرنگوني در بغداد تلاش مي کنند.

پربیننده ترین خبرها