لاریجانی: ایران به هر اقدام آمریکا پاسخ خواهد داد

لاریجانی: ایران به هر اقدام آمریکا پاسخ خواهد داد
يکشنبه 1 آبان 1390 - 18:30

رييس مجلس شوراي اسلامي، مواضع خصمانه آمريکا را از اشتباهات بزرگ اين کشور در قبال ايران دانست و گفت: اگر آمريکا براي ما هزينه ايجاد كند مطمئن باشيد بدون هزينه خارج نخواهد شد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، علی لاریجانی در گفت و گوی اختصاصی با شبکه العالم، درباره تهدیدهای آمریکا برای تحریم بیشتر ایران، گفت: سئوال اين است که در اين چند قطعنامه اي که صادر کرده اند آيا توانسته اند زلزله اي اقتصادي در ايران به وجود بياورند؟ ما که هنوز داريم کارمان را انجام مي دهيم. در صحنه اقتصادي دنيا، راه هاي مختلفي براي حرکت وجود دارد؛ تصور اينکه اگر آمريکايي ها رفتار موذيانه اي پيشه کنند اين رفتار موذيانه به ثمر بنشيند ، تصور اشتباهي است.

لاریجانی تحریم های آمریکا را بی نتیجه دانست و گفت: اين روش جواب نمي دهد، اما اگر آمریکا براي ما هزينه ايجاد كند مطمئن باشيد بدون هزينه خارج نخواهد شد؛ يعني اوباما تصور نكند كه ميدان براي هر عملي باز است.

لاریجانی افزود: در جهان سياست هميشه بايد محاسبات جدي باشد؛ اوباما بايد از روش انشانويسي دست بردارد و بداند دوره حساب و كتاب است.

 

لاریجانی گفت: بسيار روشن است که آمريکايي ها هميشه در قبال ايران، حالتي خصمانه داشته اند و اين يکي از اشتباهات بزرگ آن هاست.

وی افزود: ما يک ديکتاتور بزرگ را از خاک ايران بیرون کردیم، و آمریکا به جاي اينکه بگويد ملت ايران حق دارد دموکراسي داشته باشد، به مقابله با دموکراسي ايران پرداخت؛ اين همان اشتباهي است که آمریکایی ها در حال حاضر در تعامل با کشورهاي عربي مرتکب مي شوند.

وی تاکید کرد: اين نشان مي دهد که سياست گذاران آمريکايي منطقه را خوب نمي شناسند و فکر مي کنند منافعشان با ديکتاتورها تامين مي شود و اين اشتباه راهبردي آن هاست.

لاریجانی اظهار داشت: در حالي که رژيم صهيونيستي اين همه سلاح اتمي دارد ، آمريکايي ها به هيچ وجه احساس خطر نمي کنند. حتي برخي از کشورهاي همسايه ما مثل پاکستان و هند سلاح هسته اي دارند اما از آنجا که با آمريکا رفاقت دارند، هيچ مشکلي نيست؛ اما در مورد برنامه  صلح آميز ایران تا این حد سنگ اندازي مي کنند.

 

ریشه یابی سناریوی اخیر آمریکا علیه ایران

لاریجانی با بیان اینکه آمريکايي ها هميشه بدنبال ماجراتراشي در مقابل ملت ايران هستند، گفت: اين مساله اخير به نظر من به حوادثي برمي گردد که ظرف يک سال اخير اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: اگر توجه داشته باشيد ، چند مولفه هست که ريشه هاي آن را نشان مي دهد ، يکي مساله بيداري اسلامي که در منطقه به وجود آمد. مثلا در مصر ما از ملت مصر دفاع کرديم و گفتيم انقلاب شما انقلاب متيني است و از آن حمايت کرديم ، آمريکايي ها تا دم آخر از حسني مبارک دفاع کردند؛ کسي ترديد ندارد که در اين مدت سي و اندي سال، آمريکايي ها از رژيم حاکم مصر حمايت کردند. آمريکا از اين مساله عصباني است.

لاریجانی افزود: در مساله تونس، ما از ملت تونس حمايت کرديم؛ آمريکايي‌ها مايل نبودند و بالاخره با چراغ سبز آن ها بود که بن علي را جايي راه دادند.

 

طرح ریزی عملیات تروریستی توسط یک تریاکی!

لاریجانی در ادامه، سناریوی اخیر آمریکا را بسیار کودکانه توصیف کرد و گفت: اينکه مثلا يک آدم تریاکی را پيدا کنند که اقدام به طرح ریزی عمليات تروريستي بکند؛ نشان می دهد که آن ها نتوانسته اند درست تامل کنند.

لاریجانی خاطرنشان کرد:  در دادخواستي که دادستان آن ها داده است، آمده که از اين حساب صدهزار دلار يا 46 هزار دلار پول به حساب فلان بانک آمريکايي واريز شده و سيستم اف بي آي بر آن تسلط داشته است. من در اين مجال سوالي دارم : آيا هيچ گاه عمليات تروريستي نظامي به اين نحو ، توسط يک آدم ترياکي انجام شده است؟ آن ها مي گويند که اين فرد دائم الخمر نيز هست و متعادل نيست. او 30 پيش از ايران فرار کرده و از مخالفان ماست چطور مي شود چنين عملياتي به وسيله او انجام شود. مگر اينکه آمريکا شيوه هاي جديدي به کار گرفته باشد که بر اساس آن براي عمليات تروريستي بخواهد از افراد معتاد استفاده کند.

 

این عملیات شیوه آمریکایی ها است

لاریجانی خاطرنشان کرد: تمام حرف آن ها در اين دادخواست اين است که ما به اين آقاي ترياکي گفته ايم تماس بگير! او با کسي تماس مي گيرد که مدعي است او آقاي شکوري است. در واقع يک ترياکي با يک ترياکي ديگر تماس گرفته است و کدام استدلال منطقي چنين چي

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها