کارشناس سياسي مصری :

امیر نایف، مهره آمریکاست

امیر نایف، مهره آمریکاست
پنج‌شنبه 5 آبان 1390 - 18:38

کارشناس سياسي مصري، گفت : نايف بن عبدالعزيز که نامزد وليعهدي عربستان سعودي است، مهره آمريکاست و انتخاب وي، با تبليغات آمريکايي صهيونيستي عليه ايران، تناسب کامل دارد.

"علي ابو الخير" روز پنجشنبه در گفت و گو با شبکه خبري العالم در قاهره، اظهار داشت : نايف براي جلوگيري از انجام اصلاحات در کشور سهم به سزايي داشته و مورد تاييد موسسه وهابي عربستان است.

ابوالخیر گفت : نایف وهابیون را در راستاي خدمت به حکومت در اختيار خواهد گرفت و با روي کار آمدن وي حملات بر ضد مردم معترض منطقه الشرقيه عربستان تشديد خواهد شد .

این کارشناس سياسي مصری، افزود: انتخاب نايف دراين مرحله تناسب کامل دارد؛ چرا که شاهد حملات ضد ايراني آمريکا و صهيونيستها به بهانه تلاش براي ترور ادعايي سفير عربستان در واشنگتن هستيم؛ اما مردم عربستان مخالف آل سعود هستند و  از اين رو سرکوب خونيني در منطقه الشرقيه و سرکوب ديني و سياسي در سراسر عربستان حاکم است .

وي در خصوص نقش هيات بيعت در انتخاب وليعهد، گفت : هيات بيعت به دليل تنش هاي موجود در خاندان حاکم عربستان و کهنسال بودن شاه يا وليعهد و نامزدهاي اين دو پست تاسيس شد.

وی افزود : اين هيات از گروهي از اميراني که فرزندان عبدالعزيز هستند، تشکیل شده است و هيچ کس از موسسات ديني يا مردمی یه آن راه ندارد، آنها به تنهايي تشکيل جلسه مي دهند و مي گويند شاه فلاني است و اين يعني دور زدن خواست مردم .

علي ابو الخير تاکيد کرد : مهم نيست چه کسي به ولي عهدي انتخاب شود، زيرا منطقه شاهد تحولات زيادي است و عربستان از اين قاعده مستثني نيست .

پربیننده ترین خبرها