مخالفت مصریها با نامزدی طنطاوی

مخالفت مصریها با نامزدی طنطاوی
شنبه 7 آبان 1390 - 08:58

هزاران نفر از مردم مصر با برگزاري تجمع در ميدان التحرير شهر قاهره مخالفت خود را با نامزدي رئيس شوراي عالي نظامي مصر براي انتخابات رياست جمهوري آينده اعلام داشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، مردم در تجمع خود خواهان انتقال قدرت از محمد حسين طنطاوي رئيس شوراي عالي نظامي مصر به يك دولت منتخب مردمي شدند.

مردم و اعضای جنبشهاي جوانان 6 آوريل و ائتلاف جوانان انقلابي و همچنين جنبش كفايه و جنبش جوانان 6 آوريل جبهه دموكراتيك از جمله احزابي هستند که در ميدان التحرير قاهره حضور داشتند.

آنان با اين اقدام قصد دارند بر شوراي عالي نظامي فشار آورند تا قدرت را به يك دولت انتخابي كه مسئول اداره كشور و نظارت بر مرحله انتقالي تا تدوين قانون اساسي و انجام انتخابات بعد از انقلاب باشد؛ تسليم كند.

تظاهركنندگان خواستار تشكيل دولت وحدت ملي، فراهم آوردن فضاي مناسب براي انجام انتخاباتي سالم و همچنين بركناري و محاكمه همه افرادي شده اند كه در نظام گذشته مشاركت داشته اند.

تجمع کنندگان همچنین مخالفت خود را با نامزدی هریک از شخصیت های نظامی در انتخابات ریاست جمهوری آینده اعلام کردند زیرا نامزدی این شخصیت ها را به منزله ادامه سلطه نظامیان بر دستگاههای دولتی می دانند.

آنها در همین راستا شعار می دانند که "مردم خواهان سرنگونی طنطاوی هستند".

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها