قاچاق سلاح به سوریه از مرز ترکیه

قاچاق سلاح به سوریه از مرز ترکیه
يکشنبه 8 آبان 1390 - 15:28

نويسنده و تحليلگر سياسي سوري با اشاره به قاچاق سلاح به داخل اين کشور از مناطق هم مرز با ترکيه، مواضع اتحاديه عرب را در قبال دمشق بي طرفانه ندانست.

"شریف شحاده" روز یکشنبه در گفت و گو با شبکه العالم اظهار داشت: از مرزهاي ترکيه به منطقه ادلب و مناطق مجاور آن سلاح وارد مي شود.

وی افزود: پيش از اين تظاهر مي کرد که دوست سوريه است، اما اينک نقاب از چهره واقعي خود برانداخته است.

شريف شحاده موضع گيري اتحاديه عرب در قبال بحران سوريه را بي طرف ندانست و گفت: اتحادیه عرب بدنبال حل بحران نیست؛ هيأت ويژه اتحاديه عرب اطلاعات خود را از کانال هاي غيردقيق و متخاصم دريافت مي کند و صلاح سوريه و مردم اين کشور را نمي خواهند.

شحاده تاکید کرد: ترکيه ثابت کرد که در بحران سوريه ، بي طرف نيست و قصد ندارد نقش دوست و ميانجي را بازي کند بلکه نقشي بي نهايت منفي ايفا کرد.

وي افزود : ترکيه ، به اعتراف مطبوعات ترک و غربي درباره مساله سوريه، نقشي منفي دارد، و با گروهي از افراد نظامي جدا شده از ارتش سوريه که از نظر درجه نظامي از جايگاهي برخوردار نيستند همکاري مي کند و پشت آن ها سنگر گرفته و آن ها را مهم جلوه داده است.

این تحليلگر سياسي سوري، همچنین  دولت حزب عدالت و توسعه ترکيه را متهم به تلاش براي حاکم کردن اسلام اخوان المسلمين به شيوه ترکي کرد و آن را "نوعثمانيسم" نام نهاد.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها