اعتراف رسانه های صهیونیستی:

گنبد آهنین؛ پروژه ای شکست خورده

گنبد آهنین؛ پروژه ای شکست خورده
دوشنبه 9 آبان 1390 - 08:14

حملات اخير رژيم صهيونيستي به نوار غزه که با واکنش سريع گردان هاي قدس و شليک چندين راکت به سوي سرزمين هاي اشغالي همراه شد، باعث انتقادات شديد رسانه هاي رژيم صهيونيستي از عملکرد سامانه سپر موشکي اين رژيم موسوم به "گنبد آهنين" شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، روزنامه صهیونیستی هاآرتص با انتشار مقاله ای با عنوان " گنبد آهنين به خواب رفته است" سامانه سپر موشکی این رژیم را که اعلام شده بود، قادر به مقابله با راکت های شليک شده از نوار غزه است، به باد انتقاد گرفت.

این مقاله افزود : ارتش اسرائیل اعلام کرده گردان های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین تصمیم داشتند به اسرائیل حملات موشکی داشته باشند و به این دلیل به این گردان ها حمله شده است اما این حملات یک اردوگاه آموزشي رو باز جهاد اسلامي را هدف قرار داده است که دیگر از آن برای پرتاب راکت استفاده نمی شود.

هاآرتص با اشاره به اینکه این عمليات به سفارش سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی "شاباک" انجام شده است، از نگرانی های فزاینده صهیونیست های ساکنان سرزمین های اشغالی فلسطین و هراس آنها در پی حملات راکتی نیروهای مقاومت فلسطین خبر داد و افزود: جنبش جهاد اسلامي تاکنون از موشک هايي با برد 40 کيلومتر استفاده کرده است اما دستگاههاي اطلاعاتي اسرائيل مي دانند که گروههاي مقاومت در غزه و به ويژه گردان هاي قدس، موشک هايي در اختيار دارند که مي توانند، تل آويو و هرتزليا را مورد هدف قرار دهند.

حملات رژیم صهیونیستی در دو روز گذشته به غزه به شهادت 10 فلسطینی منجر شد که در میان آنها یکی از فرماندهان جهاد اسلامی نیز به چشم می خورد.

گردان های قدس نیز در انتقام به این حملات، راکت هایی به سوی سرزمین های اشغالی فلسطین شلیک کردند که با ناتوانی سیستم سپر موشکی رژیم صهیونیستی موسوم به گنبد آهنین همراه بود.

گنبد آهنین فقط توانست دو راکت را منهدم کند اما بقيه راکت ها به هدف اصابت کردند.

منابع ارتش رژيم صهيونيستي دليل ناتوانی گنبد آهنی را نقص فنی این سامانه اعلام کردند از این رو، ارتش این رژيم روز شنبه به طور شتابزده اقدام به نصب موشک هاي ضد موشک در شهر  صهیونیستی "اشدود" کرد.

حملات راکتی گردان های قدس به کشته شدن یک صهیونیست و زخمی شدن چندین نفر دیگر از آنها و آتش سوزی در ساختمان ها و چندین خودرو منجر شد.

ناتوانی گنبد آهنین در انهدام راکت های مقاومت و حتی ناتوانی در به صدا درآوردن آژیر خطر باعث شد تا حرکت کشتي ها در شهرهای صهیونیست نشین بندري "حيفا" و اشدود متوقف شود.

هاآرتص در یکی از عنوانهای خود نوشت: ارتش اسرائیل با نااميدي اعلام کرده است که موفقيت صد در صد اين سيستم امر دور از انتظار است.

هاآرتص افزود: اين سيستم حتي به ميزان يک درصد نيز موفق نبوده و کاملا در خواب به سر مي برده است!

فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی که از ناتوانی گنبد آهنین دچار یاس و ناامیدی شده اند؛ نگران آن هستند که موشک هاي مقاومت به شهر ريشون لتسيون در شمال تل آويو برسند، اين امر از نظر سياسي براي جبهه داخلي صهيونيست ها مفاهيم زيادي خواهد داشت.

پربیننده ترین خبرها