سفير فلسطين در تهران:

وعده بالفور توطئه بين‌المللي عليه فلسطين

وعده بالفور توطئه بين‌المللي عليه فلسطين
جمعه 13 آبان 1390 - 08:01

تهران (العالم)ـ سفير فلسطين در جمهوري اسلامي ايران با اشاره به توطئه بين المللي در وعده بالفور تاکيد کرد، مقاومت فلسطيني‌ها در برابر اين توطئه تا گرفتن حقوق کامل ملت فلسطين ادامه دارد و تک ‌روي گروه‌هاي فلسطيني در اين مسير نتيجه‌بخش نخواهد بود.

"صلاح زواوي" جمعه در گفت‌وگوي تلفني با برنامه "حوار الساعه" شبکه خبري العالم و به مناسبت سالگرد صدور وعده بالفور اظهار داشت: هدف از این توطئه عملي کردن طرحي براي حل مشکل يهوديان در جهان به قيمت پايمال کردن حقوق مردم فلسطين بود.

وي، با بيان اين که وعده بالفور بخشي از توطئه بين‌المللي عليه مردم فلسطين بود،افزود: اين وعده با هدف تجاوز به حقوق مردم فلسطين مطرح شد.

زواوي تصريح کرد: مبارزه عملي فلسطيني‌ها مبارزه عليه وعده بالفور است. دشمن بر اساس اين بيانيه حضور ما در سرزمينمان را انکار مي‌کند، اما ما از برهه قبل از صدور بيانيه بالفور تاکنون به مقاومت خود ادامه داده و بر آن پايبنديم.

سفير فلسطين در جمهوري اسلامي ايران افزود: مردم فلسطين از مقاومت، در همه سطوح آن حمايت مي کنند و البته اين بدان معنا نيست که فلسطيني‌ها از وظايف سياسي و ديپلماسي رويگردانند.

وي گفت: تاکيد ما بر مقاومت در همه سطوح آن به معناي اين نيست که ما براي پويايي و استواري وحدت ملي و تثبيت منافع داخلي خود گام بر نمي‌داريم. وانگهي، در کنار اين تلاش‌ها براي جلب حمايت کشورهاي عربي و اسلامي و کشورهاي دوست در جهان تلاش مي‌کنيم.

 زواوي به عضويت فلسطين در سازمان يونسکو اشاره کرد و افزود: در اين خصوص ما در عمل موفقيتي کسب کرديم. اکنون در عرصه جهاني اسراييل رژيمي منزوي و مورد تنفر است و جهانيان اذعان دارند که ملت فلسطين صاحبان حق هستند.

وي گفت: يهوديان، مسلمانان و مسيحيان در فلسطين در کنار يکديگر زندگي مي‌کردند و هيچ مشکلي نداشتند، اما مهاجرت يهوديان از کشورهاي غربي، به ويژه از آمريکا، و تشکيل رژيم صهيونيستي، به عنوان پايگاه نظامي براي غرب، به مشکل اصلي براي ملت فلسطين تبديل شد.

وعده بالفور ، نامه‌اي تاريخي بود که در تاريخ 2 نوامبر1917 ميلادي، توسط آرتور جيمز بالفور، وزير خارجه وقت بريتانيا، خطاب به والتر روتشيلد عضو مجلس عوام بريتانيا نوشته ‌شد، و در آن از "موضع مثبت" دولت بريتانيا براي "ايجاد خانه ملي براي يهوديان در فلسطين" خبر ‌داده‌شد.

وعده بالفور، سرآغاز اقدام بين‌المللي براي تاسيس رژيم اسراييل در سرزمين فلسطين به شمار مي‌رود.

اين نامه 93 سال پيش منتشر شد و آرتور جيمز بالفور، وزير امورخارجه بريتانيا، راه را براي تشکيل اسراييل در 31 سال بعد باز کرد.

پربیننده ترین خبرها