کاروان "مايل ها براي لبخند" وارد غزه شد

کاروان
جمعه 13 آبان 1390 - 13:58

کاروان شماره 7 مايل ها براي لبخند بامداد امروز (جمعه) و پس از چندين ساعت مانع تراشي مراجع مصري از طريق گذرگاه مرزي رفح وارد باريکه غزه شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه خبري العالم به نقل از منابع آگاه در گذرگاه رفح، کاروان مايل ها براي لبخند به همراه بيش از 100 فعال صلح با تابعيت هاي مختلف عربي و خارجي از طريق گذرگاه رفح وارد نوار غزه شد.

اين کاروان براي ورود به نوار غزه بيش از 9 ساعت در بخش مصري گذرگاه رفح معطل شد و هنوز هم هماهنگي ها براي وارد کردن چندين دستگاه آمبولانس اهدائي اين کاروان به مراکز درماني باريکه غزه ادامه دارد.

مرکز اطلاع رساني فلسطين نيز اعلام کرد: دکتر عصام يوسف مسئول هماهنگي امور اين کاروان شماره 7 مايل ها براي لبخند، قبل از اين اعلام کرده بود که اين کاروان شعار "زنده باد مصر؛ چراغ روشنگر آزادي اسراي ما" را سرلوحه کار خود قرار داده و از نقش آن در آزادي 1027 اسير فلسطيني در قالب مبادله "وفاداري به آزادگان" ميان جنبش مقاومت اسلامي "حماس" و رژيم صهيونيستي تمجيد کرده بود.

گفتني است که اين کاروان 30 قلم داروي ناياب در بيمارستان ها و مراکز درماني وابسته به وزارت بهداشت فلسطين در باريکه غزه و 120 دستگاه ويلچير مورد نياز معلولان و چندين دستگاه آمبولانس را با خود به باريکه غزه حمل مي کند.
 
اين در حالي است که مراجع مصري قبل از اين، از ورود کاروان شماره 7 "مايل ها براي لبخند" که از چند روز پيش خود را به مصر رسانده بود، ممانعت کرده و بيش از 7 ساعت آنرا در گذرگاه مرزي رفح معطل کردند.
 
اين اقدام مراجع مصري در شرايطي رخ داده است که دولت مصر پس از انقلاب 25 ژانويه اين کشور همکاري و تعامل خوبي با کاروان هاي همبستگي آميز براي سفر به غزه داشته است.

در همين حال، منابع آگاه از آمادگي کامل طرف فلسطيني گذرگاه رفح براي استقبال از اين کاروان و حاميان صلح خارجي موجود در اين کاروان خبر داده اند. 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها