محکوميت فتواي مفتي سعودي دردفاع ازاسراييل

محکوميت فتواي مفتي سعودي دردفاع ازاسراييل
شنبه 14 آبان 1390 - 09:38

اسراي فلسطيني آزاد شده در نوار غزه فتواي يک مفتي وهابي عربستاني مبني بر حرام بودن فراخوان براي به اسارت گرفتن سربازان اسراييلي را جهت مبادله و آزادي اسراي فلسطيني محکوم کردند.

ابوانس اسير آزاد شده فلسطيني شنبه در گفت وگو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: ما اين امر را به برادران، رهبران و مجاهدانمان واگذار مي کنيم تا در اين باره نظر نهايي بدهند نه اينکه امور را به مفتي هايي بسپاريم که براساس احکام پروردگار حکم نمي کنند.

ابومحمد از اسراي آزاد شده اخير نيز در اين باره گفت: چنين فتواهايي فقط به نفع رژيم صهيونيستي، آمريکاي جنايتکار و اردوگاه غرب است که به اسراي فلسطيني در زندانهاي صهيونيست ها اهميتي نمي دهند.

خضر حبيب از رهبران جنبش جهاد اسلامي فلسطين نيز اظهار داشت: متأسفانه فتاواهايي صادر مي شود که نمي دانيم از کجا نشأت گرفته اند و با دين، اخلاق و عرف انساني کاملا تناقض دارند و چنين فتواهايي کاملا مردود است.

ياد آور مي شود که عبدالمحسن عبيکان مشاور ديوان پادشاهي عربستان و از مفتي هاي سعودي، به دنبال فراخوان اخير براي به اسارت گرفتن سربازان اسراييلي جهت مبادله و آزادي سازي ساير اسراي فلسطيني، اين اقدام را برخلاف شرع، عقل و عرف دانست.

عبيکان فراخوان شيخ عوض القرني از مفتي هاي عربستاني و تعيين جايزه يکصد هزار دلاري براي فردي که يک اسراييلي را با هدف مبادله با اسراي فلسطيني به اسارت بگيرد؛ محکوم کرده بود.

وي در اظهاراتي که در پايگاه اينترنتي "سبق" منتشر شد؛ گفت: درخواست شهروندان عربستاني براي به اسارت گرفتن سربازان اسراييلي و پرداخت جايزه به عوامل اين اقدام نوعي دخالت در اختيارات ولي امر و حاکم است.

عبيکان گفته بود: براساس مذهب اهل سنت جهاد در راه خدا مشروط به اذن ولي امر است.

پربیننده ترین خبرها