قتل 290 فلسطینی بدست رییس سابق موساد

قتل 290 فلسطینی بدست رییس سابق موساد
چهارشنبه 18 آبان 1390 - 13:13

رييس پيشين دستگاه جاسوسي رژيم صهيونيستي اعتراف کرد، هنگامي که رياست باند تروريستي "ريمون " را برعهده داشته، در جريان يک عمليات در غزه 290 فلسطيني را کشته است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم ، مئیر داگان، در یک دادگاه اسرائيلي اعتراف کرد که در زمان فرماندهی باند تروریستی ریمون، 290 فلسطینی را کشته است.

این دادگاه که برای بررسی مسأله ترور یک شهروند انگلیسی به دست یک نظامی صهیونیست تشکیل شده بود، روز سه شنبه اجازه داد بخش هایی از شهادت مئیر دادگان در این دادگاه منتشر شود.

افسر صهیونیست متهم به قتل شهروند انگلیسی در این دادگاه، گفته بود که در زمان ترور شهروند انگلیسی، در باند ريمون تحت فرماندهی داگان خدمت می کرده است.

داگان در این دادگاه اعتراف کرد: زماني که به نوار غزه رسيدم فهرستي از افراد تحت تعقيب فلسطيني وجود داشت که شامل 300 نفر مي شد؛ من 290 نفر از آنها را به قتل رساندم و تنها 10 تن از آنها باقي ماندند.

باند ریمون چهل سال پیش توسط آريل شارون که در آن زمان فرمانده منطقه جنوبي ارتش این رژيم بود، تشیکل شد؛ ریمون در آن سال ها در رسانه های صهیونیستی به دلیل ماهیت عملکردی اش به  باند ترور مشهور شد.

"الوف بن" سردبير روزنامه صهيونيستي هاآرتص در گزارشی تحقیقی درباره مئیر داگان رئیس پیشین موساد نوشته است: آريل شارون به علت تجارب فراوان و علاقه مندي داگان به جدا کردن سر اعراب از تنشان (بنا به اعتراف خودش) بر تعيين او به عنوان ریيس موساد تأکيد داشت.

روزنامه معاريو نیز گزارش داده است: فرمانده منطقه جنوبي نيروهاي اسرائيل اخيرا تصميم گرفته است يگان های بدنام ترور را احيا و بازسازي کند تا در نوار غزه به عنوان منطقه دشمن به فعاليت بپردازند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها