انفجار خط لوله گاز مصر به اسرائیل برای ابراز تنفر

انفجار خط لوله گاز مصر به اسرائیل برای ابراز تنفر
پنج‌شنبه 19 آبان 1390 - 16:12

نويسنده و تحليلگر مسائل سياسي مصر گفت هفتمين انفجار درخط لوله انتقال گاز مصر به اسرائيل ، نشان دهنده خصومت و تنفر مردم مصر از رژيم اشغالگر قدس است.

" جمال فهمي " روز پنجشنبه درمصاحبه اختصاصي با شبکه خبري العالم گفت  روابط صميمانه ميان نظام مبارک و رژيم صهيونيستي يکي از علل انقلاب مردم مصر بود که به سرنگوني رژيم منجر شد.

وي افزود : آثار و نشانه هاي رژيم مبارک همچنان در همه زمينه ها از جمله ارتباط با رژيم صهيونيستي وجود دارد وانفجارهاي پي درپي در لوله هاي انتقال گاز به اسرائيل ( سرزمين هاي اشغالي ) عليرغم نياز مردم به آن ، به وضوح نشان دهنده خشم مصري ها از اين رژيم است.

وي درباره بي توجهي مسئولان جديد به خواسته هاي مردم مبني بر توقف صادرات گاز به رژيم اسرائيل ، گفت اين موضوع به علت پيچيدگي ناشي از اوضاع سياسي و ارتباطاتي که رژيم سابق با جهان خارج به ويژه آمريکا برقرار کرده ، و نيز به علت موازنه قوايي که اين شبکه ايجاد کرده است ، نياز به زمان دارد.

فهمي افزود : مساله ديگر ، بررسي اين قضيه از بعد اقتصادي است زيرا گفته مي شود که مسئولان مصري درصدد دستيابي به توافق براي تعديل قيمت گاز صادراتي هستند که به قيمت ارزان به اسرائيل فروخته مي شود  و مي گويند که تصميم دارند که اين قيمت را به قيمت مشابه جهاني برسانند.

وي درباره تاثير قطع گاز صادراتي از مصر به اسرائيل به علت انفجار در خط لوله انتقال گاز گفت رسانه هاي صهيونيستي از نگراني هاي بسيار در ميان اسرائيلي ها به علت قطع گاز سخن گفته اند  ؛ به طوري که مسئولان صهيونيست تاکيد کرده اند که تحمل اين وضع را ندارند و به دنبال راه هاي جايگزين هستند ؛ اما اين جايگزين ها درمقايسه با گاز مصر هزينه بسياري بالايي را بر رژيم اشغالگر قدس تحميل خواهد کرد.

14:43-10

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها