محقق یمنی:

توطئه آمریکا و عربستان علیه انقلاب یمن

 توطئه آمریکا و عربستان علیه انقلاب یمن
جمعه 20 آبان 1390 - 14:42

يک محقق يمني با هشدار نسبت به طرح عربستاني و آمريکايي شوراي همکاري خليج فارس براي دور زدن انقلاب يمن، توطئه اين دو کشور با همراهي برخي از کشورهاي منطقه اي و اروپايي را دليل تاخير در پيروزي انقلاب يمن دانست.

" عادل الشميري " روز جمعه در گفتگو با شبکه خبري العالم، اظهار داشت: طرح شوراي همکاري خليج فارس، بخشي از توطئه اي است که از سوي عربستان، آمريکا و برخي کشورهاي منطقه ای و اروپايي تهيه و اين طرح باعث تاخير در قطعي شدن انقلاب يمن در 10 ماه گذشته شده است.

الشميري گفت: همچنين توطئه اي داخلي در يمن طراحی شده که از سوي حزب اصلاحات اسلامي که تحت سلطه الاحمر و الزنداني است، رهبري مي شود.

این محقق یمنی از جوانان انقلابي يمن خواست درصورتيکه مخالفان با صدور بيانيه اي، با طرح شوراي همکاري خليج فارس مخالفت کنند، مواضع خود را درقبال آنان به صورت شفاف اعلام کند.

الشميري خاطرنشان کرد که توطئه اي عليه جوانان انقلابي حاضر در صحنه و براي تقسيم قدرت ميان جناح هاي رژيم سابق و بخشي از مخالفان به شکلي که عربستان مي خواهد، دردست اجرا است.

وي اظهار داشت: درصورتي که جوانان انقلابي يمن مقاومت کنند، خواهند توانست طرح شوراي همکاري خليج فارس و اين توطئه را به شکست بکشانند.

عادل الشمیری درباره اختلاف نظر ميان جوانان يمني درصورت موافقت مخالفان با طرح شوراي همکاري خليج فارس هشدار داد و تاکيد کرد: جواناني که در راه انقلاب جان فشاني هاي بسيار کرده اند ، تنها کسانی خواهند بود که از طرح شوراي همکاري خليج فارس ضرر می کنند.

وي رژيم صالح را به تلاش براي متشنج کردن اوضاع امنيتي قبل از هرگونه فعاليت ديپلماتيک به منظور دستيابي به دستاوردهاي بيشتر در مذاکرات و کنترل اوضاع متهم کرد و نسبت به دام شوراي همکاري خليج فارس برای حوانان هشدار داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها