تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب شکست می خورد

  تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب شکست می خورد
جمعه 20 آبان 1390 - 18:55

معاون رئيس اتحاديه خبرنگاران سوريه، گفت : سوريه از تلاش عربستان و قطر براي تعليق عضويت اين کشور در اتحاديه عرب آگاه است، اما اين تلاش ها با شکست مواجه خواهد شد.

"مصطفي مقداد" روز جمعه در مصاحبه با شبکه خبري العالم در دمشق از آمادگي سوريه براي ادامه دادن به اجراي طرح کميته وزارتي اتحاديه عرب خبر داد و گفت : تلاش مشکوک عربستان و قطر با حمايت آمريکا براي تعليق عضويت سوريه در اتحاديه عرب به دور از چشم بيناي دمشق نيست .

مقداد افزود : يوسف احمد نماينده سوريه در اتحاديه عرب يادداشتي رسمي به این اتحاديه مبني بر موافقت دمشق با سفر هيأتي از اتحاديه عرب به سوريه براي اطلاع از واقعيت هاي اين کشور و آمادگي دمشق براي همکاري با اين هيأت ارائه کرده است .

معاون رئيس اتحاديه خبرنگاران سوريه، گفت : سوريه پايبند به طرح کميته وزارتي اتحاديه عرب است و بيشتر مواد اين طرح را اجراء کرده است .

وی افزود : سفر هيأت اتحاديه عرب به سوريه منجر به اطلاع اين اتحاديه از پايبندي واقعي دمشق به طرح کميته وزارتي  و نقشه برخي طرف هاي داخلي و خارجي که درپي جلوگيري از اجراي اين طرح هستند، خواهد شد.

مقداد گفت: دمشق يک ماه پيش از اتحاديه عرب خواست با فرستادن هيأتي از واقعيتهاي سوريه مطلع شود تا به کذب تبليغات رسانه اي و تحريکات سياسي طرف هاي خارجي عليه سوريه پي ببرد.

وی افزود : طرف هائي در منطقه براي دامن زدن به اوضاع داخلي سوريه، برخي مخالفان مقيم خارج و گروه هاي تروريستي داخل کشور را به رد طرح هاي ايجاد امنيت و برگزاري مذاکرات ملي دمشق ترغيب و تلاش مي کنند زمينه دخالت خارجي ويرانگر در امور داخلي سوريه را فراهم کنند.

معاون رئيس اتحاديه خبرنگاران سوريه، تاکید کرد : پيش بيني مي شود که طرف هاي غربي همچنان به تلاش هاي خود براي دامن زدن به اوضاع داخلي سوريه با هدف جلوگيري از اجراي هر گونه طرح عربي ادامه دهند تا زمينه برگزاري مذاکرات ملي در فضائي آرام فراهم نشود.



پربیننده ترین خبرها