تشدید اسلام ستیزی در سوییس

تشدید اسلام ستیزی در سوییس
شنبه 21 آبان 1390 - 10:21

پس از ممنوعيت ساخت گلدسته براي مساجد و ممنوعيت حجاب در سوييس، اين بار گروه هاي اسلام ستيز با نجس کردن زميني که به ساخت مسجد اختصاص يافته بود، بار ديگر به مقدسات مسلمانان توهين کردند.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، گروههاي اسلام ستيز در شهر گرانگ سوييس لاشه يک خوک، به همراه سر چهار خوک ديگر را در زمينی که برای ساخت مسجد اختصاص یافته بود دفن کردند.

شوراي مرکزي مسلمانان سويس با انتشار بيانيه اي "نجس کردن زمين اختصاصي براي ساخت مسجد" را محکوم و تأکيد کرد: " اين امر به منزله زير پاگذاشتن خط قرمزها و افزايش موج اسلام ستيزي در سويس است."

این افراد ناشناس پس از اقدام موهن خود نامه هایی به رسانه های محلی ارسال کردند و در آن از وجود این لاشه ها در زمینی که برای ساخت مسجد درنظر گرفته شده بود، خبر دادند.

در پيام مذکور که به رسانه ها ارسال شده، آمده است : افراد ناشناس براي نجس کردن بيشتر اين مکان حدود 120 ليتر خون خوک را در آنجا تخليه کرده اند؛ عاملان این اقدام موهن دلیل اقدام خود را اعتراض به رشد گرایش به اسلام در سوئیس اعلام کرده اند.

عاملان این اقدام می گویند : گروه های مذهبی مسلمان در صورت اصرار بر ادامه اقدام خود براي ساخت مسجد در زمين نجس، اعتبار خودشان را در ميان مردم از دست خواهند داد.

از مجموع جمعيت 7 ميليون و 600 هزار نفري سويس حدود 400 هزار نفر مسلمان هستند که بيشتر آنها اصالتا از بالکان، ترکيه، شمال آفريقا و خاورميانه هستند.

در نوامبر سال 2009 بند جديدي به قانون اساسي سويس اضافه شد که براساس آن ساخت گلدسته براي مساجد ممنوع شد.

در ماه آوريل گذشته نيز سر بريده يک خوک مقابل مسجد ريمس در فرانسه، يافته شد.

حدود دو سال قبل از آن نيز، گروهي ناشناس اقدام به اعدام يک خوک در مقابل مسجدي در پراگ پايتخت چک کرده و بر ديوارهاي اين مسجد شعارهاي ضد اسلامي نوشته بودند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها