الدیک: دیدار عباس و مشعل مهم است

الدیک: دیدار عباس و مشعل مهم است
سه شنبه 24 آبان 1390 - 04:50

رئيس پارلمان فلسطين تاکيد کرد که روند بازداشت هاي سياسي به انگيزه‌هاي حزبي و گروهي مساله‌اي غير قابل قبول است و به هيچ وجه نمي توان آنرا توجيه کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دکتر عزیز دویک روز دوشنبه در گفتگو با مرکز اطلاع رسانی فلسطین اظهار داشت که بازداشت شهروندان فلسطینی به انگیزه‌های حزبی و گروهی جنایتی غیرقابل توجیه است و این غیرقابل قبول است که یک شهروند فلسطینی به خاطر گرایشات سیاسی‌اش در زندان‌های فلسطینی حبس شود.

دویک با تاکید بر اینکه این مساله شرعا و عقلا غیرقابل قبول و نادرست است، تصریح نمود که امیدواریم دیدار محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس بتواند این مشکل را برای همیشه حل کند و دستاوردها و نتایجی در زمینه تمامی مسائل مورد اختلاف و به ویژه پرونده بازداشت های سیاسی حاصل شود و ما انتظار حصول نتایج مثبت و سازنده در این دیدار را داریم.

وی افزود که قبل از برگزاری هر دیداری، باید شرایط و بستر لازم فراهم شود تا این دیدار موفقیت آمیز باشد، اما در حال حاضر، تداوم بازداشت ها، فضای این دیدار را تحت تاثیر خود قرار داده است.

در همین راستا، یک رهبر برجسته جنبش مقاومت اسلامی، حماس دیروز یکشنبه تاکید کرد که هنوز موعد دیدار محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس مشخص نشده است و اخبار برخی رسانه های گروهی مبنی بر برگزاری این دیدار در تاریخ 24ماه نوامبر جاری صحت ندارد.

این رهبر جنبش حماس که نخواست نامش فاش شود، تصریح کرد که تاریخ این دیدار طی 48 ساعت آینده مشخص خواهد شد و قاهره که قرار است میزبانی این دیدار را بر عهده داشته باشد، علاقه و اهتمام زیادی به موفقیت کامل این دیدار و پرهیز از برگزاری دیدار صوری دارد.

این در حالی است که رسانه های ایتالیایی به نقل از برخی منابع نامشخص اعلام کرده بودند که دیدار عباس و مشعل در تاریخ 24 ماه نوامبر جاری به میزبانی قاهره برگزار خواهد شد. این منابع خاطر نشان کردند که تماس‌هایی در میان سطوح بالای رهبران جنبش های فتح و حماس در جریان است تا موفقیت این دیدار تضمین شده و زمینه دستیابی به نتایج مثبت به نفع ملت فلسطین فراهم شود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها