وهابی ها انقلاب مصر را تهدید می کنند

وهابی ها انقلاب مصر را تهدید می کنند
چهارشنبه 25 آبان 1390 - 18:56

رييس طريقت الهاشميه مصر، جريان وهابي سلفي را خطري براي انقلاب مردم اين کشور دانست.

"مصطفي الهاشمي" شيخ طريقت الهاشميه المدنيه الشادريه در گفت و گوي اختصاصي با شبکه خبري العالم به حضور جريان وهابيت در مصر و ادعاي سلفي گري اشاره کرد و گفت : انقلاب مصر ، انقلابي آزاد و دموکراتيک است اما ورود جريان وهابي سلفي که از حمايت مالي و نفتي فراوانانی برخوردار است، سعی کرد خود را احیا گراسلام قلمداد کند.

الهاشمی تاکید کرد: این جریان تلاش می کند ملت مصر با مذهب تشيع آشنا نشود.

 وي افزود : جريان وهابي، صوفيان را تکفير مي کند همان طور که شيعيان را تکفير مي کند؛ زيرا اکثر ساکنان منطقه الشرقيه را که منطقه نفت خيز عربستان است شيعيان تشکيل مي دهند و رژيم آل سعود بيم دارد که شيعيان به دنبال جدايي از عربستان باشند؛ به همين سبب آنها را کافر و نامسلمان مي شمارد و با آن ها مي جنگد.

 

جریان وهابی به آمریکا و اسرائیل تکیه دارد

"ابوالعزائم محمد علاء الدين ماضي ابوالعزائم" شيخ طريقت العزميه و رييس جبهه اصلاح صوفي در مصرهم در گفتگو با العالم با تاکيد براينکه تکیه گاه جريان وهابي آمريکا و اسراييل است خاطر نشان کرد : جريان وهابي به طور کلي به آمريکا و اسراييل تکيه دارد، به همين سبب با ايران مي جنگند اما ما به ملت هاي مسلمان مي گوييم که شيعيان اثني عشري مانند ما مسلمان هستند و ميان ما و آن ها اختلافي در اصول نيست و تنها در فروع اختلاف داريم اين در حالي است که اختلاف در ميان مذاهب سني نيز وجود دارد.

وي با اشاره به  ثروت وقدرت عظیم مسلمانان خاطر نشان کرد : اگر ميان اروپا و اعراب و مسلمانان يا ميان اسراييل و اعراب و مسلمانان جنگي در بگيرد ،این ايران است که در کنار ملت هاي مسلمان و کشورهاي اسلامي از آن ها حمايت می کند.

وي افزود : ما همواره اميدوار بوديم که به ايران به عنوان کشوري اسلامي سفر کنيم اما چندين دهه حکومت گذشته از سفر ما به ایران جلوگيري مي کرد اما پس از انقلاب مصر،این فرصت براي دیداراز ایران مهیا شد ملت مصرعلاقه شديدي برای ديدار با ملت ايران دارد و درسفري که به ايران داشتيم متوجه شديم که ملت ايران نيز چنين تمايلي دارد.

" محمد عبدالمجيد الشرنوبي " شيخ طريقت الشرنوبيه البرهاميه نيز به شبکه العالم گفت : عشق به اهل بيت نبوت ( عليهم السلام ) نقطه اشتراک ما و برادرانمان در ايران است ما افتخارمي کنيم که خادم اهل بيت ( عليهم السلام ) باشيم.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها