جنگ قدرت موساد و وزارت خارجه اسرائیل

جنگ قدرت موساد و وزارت خارجه اسرائیل
پنج‌شنبه 26 آبان 1390 - 06:34

وزير امور خارجه رژيم صهيونيستي پس از تيرگي روابط ميان وزارتخانه تحت امر خود و سازمان جاسوسي خارجي اين رژيم موسوم به "موساد" و جنگ قدرت ميان دوطرف، دستور قطع ارتباط با سازمان مذکور را صادر کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، روزنامه صهیونیستی " یدیعوت أحارونوت" نوشت که مسئولان وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از نفوذ موساد در نهادهای تحت رهبری آنها در زمینه ارتباط با کشورهای خارجی ناراحت هستند و برخی کشورها که با رژیم صهیونیستی رابطه دارند، وزارت امور خارجه را تحریم کرده و روابط خود با این رژیم را از طریق موساد ادامه می دهند و بدین ترتیب، موساد به نهادی فراتر از وزارت خارجه تبدیل شده است.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی به این مساله معترض است که موساد از تمامی اطلاعات محرمانه ای که سفارتخانه های این رژیم در سراسر جهان به مقر وزارت خارجه در قدس ارسال می کنند، آگاه است، اما این سازمان اجازه اطلاع وزارت خارجه از اطلاعات محرمانه خود را نمی دهد.

در همین راستا، یک مسئول وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت گفت که تفکر حاکم بر وزارتخانه مذکور این است که موساد در رگ و خون ما نفوذ کرده است و در حالی که اطلاعات حساسی را از ما اخذ می کند، حاضر به اعطای هر گونه اطلاعاتی به طرف های دیگر نیست.

به گفته وی، موساد در برخی مواقع برنامه هایی را از طریق دیپلمات های صهیونیستی در خارج اجرا می کند که این مساله به جایگاه و موقعیت آنها ضربه می زند و باید به این فریبکاری های موساد پایان داده شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، روزنامه مذکور همچنین به این مساله اشاره کرده است که بر خلاف روابط نه چندان خوب "اویگدور لیبرمن" وزیر امور خارجه و "تمیر باردو" رئیس کنونی سازمان موساد، وی از روابط خوبی با "مائیر داگان" رئیس قبلی این سازمان برخوردار بود.

این روزنامه صهیونیستی اعلام کرد که قطع روابط میان وزارت خارجه و سازمان موساد، تبعات و پیامدهایی به دنبال خواهد داشت.

به نوشته یدیعوت آحارنوت، سفارتخانه های رژیم صهیونیستی در خارج خدمات متعددی مانند صدور گذرنامه های دیپلماتیک به جاسوسان موساد در خارج ارائه می دهند.

این روزنامه اما اشاره ای به این مساله نکرد که آیا وزارت خارجه ارائه این خدمات را متوقف خواهد کرد یا خیر؟

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها