در جهت محکومیت یهودیسازی قدس صورت گرفت؛

موافقت شورای نظامی با تظاهرات مصریها

موافقت شورای نظامی با تظاهرات مصریها
پنج‌شنبه 26 آبان 1390 - 06:45

شوراي عالي نظامي مصر با برپايي تظاهرات ميليوني جمعه هفته آينده در محکوميت يهودي سازي شعر اشغالي قدس موافقت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، این تظاهرات جمعه هفته آینده زیر نظر  "احمد الطیب" شیخ الازهر از دانشگاه الازهر آغاز خواهد شد.

منابع آگاه مصری در دانشگاه الازهر گفتند: احمد الطیب کمیته کوچکی را برای بررسی پروژه های خدمت به قدس شریف تشکیل داده است که رهبرانی از داخل الازهر زیر نظر شیخ الازهر بر آن نظارت می کنند و تعداد زیادی از موسسات پژوهشی، سیاسی و فکری با آن همکاری دارند.

این منابع همچنین اعلام کردند که شیخ الازهر دستورات لازم را به هیات رهبری کمیته مذکور داده است تا از راه های مختلف به مساله قدس کمک کرده و در مقابل توطئه های صهیونیستی ایستادگی کنند که از جمله این زمینه ها می توان به تدوین سند قدس با هزینه تمامی شخصیت های برجسته امت اعم از شخصیت های اسلامی و قبطی ها و رهبران احزاب، سندیکاها، گروهها و شخصیت های سیاسی و فکری اشاره کرد و از تمامی جریان ها برای امضای این سند دعوت به عمل آمده است.

از جمله زمینه های کاری کمیته مذکور می توان به تاسیس یک مرکز فرهنگی زیر نظر دانشگاه الازهر برای نظارت بر این مساله، همکاری با تمامی مراکز پژوهشی و سیاسی به منظور اطلاع از حجم تهدیدات ناشی از یهودی سازی و شهرک سازی علیه قدس، آماده کردن مطالب تحصیلی برای اطلاع رسانی و معرفی بیشتر قدس و مقدسات اسلامی فلسطین اشغالی و ارسال آن به موسسات و مراکز وابسته به الازهر و بررسی امکان تدریس آن در دیگر نهادهای آموزشی با همکاری وزارت آموزش و پرورش مصر اشاره نمود.

منابع آگاه در الازهر تاکید کردند که شیخ الازهر در حال حاضر با سران و مقامات کشورهای عربی و اسلامی در ارتباط است تا موضعی قاطعانه در قبال این اقدامات رژیم صهیونیستی اتخاذ شود.

پربیننده ترین خبرها