آماده باش گارد ملی و نیروهای امنیتی کویت

آماده باش گارد ملی و نیروهای امنیتی کویت
پنج‌شنبه 26 آبان 1390 - 12:50

پس از يورش هزاران تظاهرکننده معترض به پارلمان کويت به همراه نمايندگان مخالف، امير کويت گارد ملي و نيروهاي امنيتي وزارت کشور را در سراسر اين کشور به حالت آماده باش درآورد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه اطلاع سانی شبکه العالم، "شیخ صباح الاحمد الصباح" امروز وزارت کشور را مأمور تعقیب کسانی کرد که به ساختمان پارلمان یورش بردند.

در بیانیه دولت کویت آمده است: امیر کویت به وزارت کشور و گارد ملی فرمان داد که همه تدابیر و اقدامات لازم را برای مقابله با هر اقدامی که ضد امنیت و نظم عمومی و ثبات کشور است، به کار گیرند.

امیر کویت همچنین در فرمان خود همه اختیارات لازم را برای حفظ امنیت و اجرای کامل و جدی قانون جهت مقابله با هرگونه اقدام تحریک آمیز، به نیروهای امنیتی و گارد ملی داد.

عصر دیروز هزاران تظاهرکننده به همراه نمایندگان مخالف به ساختمان مجلس امت در پایتخت این کشور یورش برده و طی مدت حضور خود در سالن اجتماعات که چند دقیقه طول کشید، در آنجا یکصدا سرود ملی خواندند.

این تظاهرات که در تاریخ کویت بیسابقه است، برای اعتراض به فساد نخست وزیر و درخواست استعفای او برگزار شد.

تظاهرکنندگان همچنین با سردادن شعار "مردم خواستار برکناری نخست وزیر هستند"، بسوی مقر نخست وزیری که نزدیک ساختمان پارلمان قرار دارد حرکت کردند که با نیروهای ضد شورش مواجه شدند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها