بازرس ارشد سابق آژانس:

اذعان 100 کشور به اشتباه آژانس

اذعان 100 کشور به اشتباه آژانس
شنبه 28 آبان 1390 - 06:57

بازرس ارشد سابق آژانس بين‌الملي انرژي اتمي تاکيد کرد؛ بيش از 100 کشور جهان معتقدند که آژانس در تهيه گزارش اخير خود عليه ايران با استفاده از اطلاعات غيرموثق دستگاه‌هاي جاسوسي غرب، دچار اشتباه شده است.

 "يسري ابوشادي"، روز شنبه در گفت‌وگو با شبکه خبري العالم در قاهره ، گفت: کسي تصور نمي‌کرد آژانس بین المللی انرژی اتمی، در گزارش اخیر خود علیه ایران از اطلاعات غیر موثق دستگاه‌هاي اطلاعاتي آمريکا و برخي کشورهاي اروپايي استفاده کند.

وي افزود: يوکيو آمانو در گزارش اخيرش در واقع به آژانس توهين کرد؛ زيرا انتظار اين بود که وي بي‌طرف عمل کند.

 

شکست پیش نویس قطعنامه غرب علیه ایران

بازرس سابق آژانس گفت: همچنین پيش‌نويس قطعنامه دولت‌هاي غربي که برای طرح موضع در شورای امنیت سازمان ملل متحد تهیه شده بود، شکست خورد؛ و این کشورها مجبور شدند پيش‌نويس را تغيير دهند؛ قطعنامه شوراي حکام نيز بسيار ضعيف بود و مطلب جدیدی نداشت.

ابوشادي تصريح کرد: با تامل در اتهام‌هاي آمريکا، مي‌بينيم که تاريخ طولاني از اتهام‌هاي دروغ آمريکا عليه کشورهاي دیگر وجود دارد؛ که سناریوی اخير واشنگتن عليه ايران مبنی بر طرح ریزی ترور سفير عربستان نيز در اين چارچوب قرار می گیرد.

وي با تاکید بر اینکه اتهام های مطرح شده در گزارش 25 صفحه ای اخير آژانس بي‌اساس است، خاطرنشان کرد: کاملا آشکار است که گزارش اخير آژانس غيرفني، سياسي است، که  بیش از همه آژانس و دبیر کل آن از این گزارش متضرر می شوند.

ابوشادی اظهار داشت: بيش از صد کشور از آژانس درخواست کرده اند که از در پيش گرفتن چنين رويه‌ و خط مشي پرهيز کند و این پيام واضحي است که اميدواريم آژانس آن را به کار گيرد.

پربیننده ترین خبرها