فلسطينيان تسليم تهديدات آمريکا نمي شوند

فلسطينيان تسليم تهديدات آمريکا نمي شوند
يکشنبه 29 آبان 1390 - 14:55

گروه هاي فلسطيني با تاکيد بر اين که تسليم تهديدات آمريکا و رژيم صهيونيستي نخواهند شد، خواستار ادامه روند آشتي ملي شدند.

با وجود تکذيب دريافت نامه تهديد آميز دولت آمريکا از سوي رييس تشکيلات خودگردان فلسطين، رژيم صهيونيستي اعلام کرد که دولت آمريکا عملا اين تشکيلات را تهديد کرده است که در صورت آشتي و تشکيل دولت مشترک با حماس، حمايت مالي از آن را متوقف خواهد کرد.

احمد عسّاف سخنگوي جنبش فتح روز يکشنبه در گفت وگو با شبکه خبري العالم تصريح کرد: ما هيچ نامه اي دريافت نکرده ايم و تصميم گيري ما مستقل است.

وي افزود: ديدگاه ما درباره آشتي ناشي از منفعت ملي و عالي ملت فلسطين و بر اساس ديدگاه راهبردي براي حل و فصل مسايل، دستيابي ملت فلسطين به کشورش و پايان دادن به اشغالگري است.

احمد مبارک از نمايندگان جنبش حماس در مجلس قانونگذاري فلسطين نيز به العالم گفت: چنانچه آشتي صورت بگيرد نبايد از مترسکي که نامش قطع حمايت مالي آمريکا از تشکيلات خودگردان است، ترسيد.

وي افزود: فلسطينيان با موضع يکپارچه خود همه جهان را وادار خواهند کرد که بر اساس تصميمي که تامين کننده منافع فلسطينيان است و نه آنچه جهان مي خواهد با آنان تعامل کنند.

واصل ابو يوسف دبيرکل جبهه آزاديبخش عربي به خبرنگار العالم گفت: همه گروه هاي فلسطيني بايد به اجراي توافقنامه آشتي که در ماه "مي" در قاهره به امضا رسيد اهتمام جدي و عملي بورزند.

وي افزود: يکي از مکانيسم هاي موجود در توافقنامه آشتي فلسطينيان پايان دادن به دودستگي هاي موجود است.

پربیننده ترین خبرها