راه نجات عربستان اصلاحات واقعي است

راه نجات عربستان اصلاحات واقعي است
چهارشنبه 2 آذر 1390 - 05:10

يک پژوهشگر و نويسنده عربستاني با رد هر گونه ترديد درباره وفاداري ملت هاي کشورهاي حاشيه خليج فارس به ميهنشان تاکيد کرد که تنها راه نجات عربستان و ديگر کشورهاي عضو شوراي همکاري خليج فارس تن دادن به اصلاحات واقعي است.

عقل الباهلي روز چهارشنبه در گفت وگو با شبکه خبري العالم تصريح کرد: مساله مهم و خطرناکي در ذهنيت دولت هاي کشورهاي عضو شوراي همکاري خليج فارس درباره شهروندان وجود دارد و آن درخواست براي اثبات وفاداري مردم است.

وي درباره شهادت اخير چند تن در منطقه شرقي عربستان گفت: اميدوار بوديم که سخنگوي رسمي وزارت کشور بيانيه اي مفصل درباره رويدادهاي 3 روز گذشته و جان باختن تعدادي از جوانان صادر مي کرد.

الباهلي برخورد با شهروندان معترض را از طريق تيراندازي مستقيم نگران کننده خواند و افزود: کشتن انسان ها مساله ساده اي نيست اما متاسفانه دستگاه هاي امنيتي عربستان و ديگر کشورهاي عربي وقتي که اوضاع امنيتي بحراني مي شود برخي تخلفات را انجام مي دهند.

 اين پژوهشگر و نويسنده عربستاني بهترين مثال در اين خصوص را اعتراف ديروز (سه شنبه 1آذر) دولت بحرين عنوان کرد که پذيرفت تخلفاتي ضد تظاهر کنندگان مانند تيراندازي و خشونت غير موجه انجام داده است.

وي در خصوص نگراني آمريکا از نفوذ بهار عربي به عربستان و اظهارات مقامات آمريکايي در اين باره گفت: اطمينان دارم که ايالات متحده آمريکا از هيچ کس تنها به اين علت که نيازمند کمک يا نجات است حمايت نمي کند بلکه در راستاي برنامه ها و طرحهاي خود گام مي بردارد.

الباهلي افزود: آمريکا از تغيير هيچ رژيمي که روابط خوب با واشنگتن دارد حمايت نمي کند. اين مواضع در تونس، مصر، يمن و اردن به وضوح قابل مشاهده است از اين رو موضع آمريکا در قبال عربستان، در راستاي حفظ منافع واشنگتن اتخاذ مي شود.

پربیننده ترین خبرها