جدیت فلسطینی‌ها برای آشتی ملی

جدیت فلسطینی‌ها برای آشتی ملی
پنج‌شنبه 3 آذر 1390 - 17:25

سخنگوي جنبش مقاومت اسلامي (حماس) تاکيد کرد که فضاي حاکم بر ديدار محمود عباس رييس تشکيلات خودگردان و خالد مشعل رييس دفتر سياسي حماس مثبت و نشان دهنده جديت دو طرف در دستيابي به توافق و روند آشتي ملي بود.

"فوزي برهوم" شامگاه پنج شنبه در گفت وگوی تلفنی با شبکه خبري العالم در قاهره، اظهار داشت: ديدار خالد مشعل و محمود عباس دو ساعت طول کشید، و فضاي مثبت حاکم بر ديدار نشان دهنده جديت دو طرف برای آغاز مرحله اي جدید از توافق ملي در فلسطين است.

وي افزود : در اين ديدار درباره همه موضوعات مهم صحبت شد، که در راس آن ها جزييات آشتي ملي بر اساس مفاد توافقنامه آشتي ملي قرار داشت.

برهوم در ادامه به ديدار هيات جنبش حماس با هيات جنبش فتح نيز اشاره و تاکيد کرد که اين ديدار با حمايت و نظارت مصر برگزار شد، تا در آن جزييات ساز و کارها و جدول هاي زماني و چگونگي اجراي مفاد توافقنامه آشتي ملي و ايجاد برنامه ملي و فعال سازي سازمان آزاديبخش فلسطين مورد بررسي قرار گيرد.

وي ضمن پيش بيني به طول انجاميدن اين ديدارهاي فراگير گفت : مصر به عنوان ميانجي اين ديدار توجه ويژه اي به اين موضوع دارد و همه طرف هاي فلسطيني با جديت در آن مشارکت دارند.

فوزي برهوم با تاکيد بر مثبت بودن فضاي ديدارها، ابراز اميدواري کرد که همه موضوعات مطرح شده حل و فصل خواهند شد؛ زيرا اين مساله خواسته ملت فلسطين و پايان دادن به دودستگي واقعيتي اجتناب ناپذير براي مقابله با چالش ها در فلسطين است.

وی ابراز امیدواری کرد که خبرهاي مسرت بخشي از اين نشست ها به ملت فلسطين برسد.

 

پربیننده ترین خبرها