درهمايش غزه تاکيد شد؛

همکاري انقلابهاي عربي براي آزادي فلسطين

همکاري انقلابهاي عربي براي آزادي فلسطين
جمعه 4 آذر 1390 - 10:11

غزه (العالم)ـ شرکت کنندگان درهمايش "آينده فلسطين با توجه به انقلابهاي عربي"، که در غزه برگزار شد، بر لزوم همکاري و هماهنگي کشورهاي انقلاب عربي براي آزادي فلسطين تاکيد کردند.

به گزارش جمعه خبرنگار شبکه خبري العالم، در همايش "آينده فلسطين با توجه به انقلابهاي عربي" که ديروز (پنجشنبه5آذر) با حضور شخصيت هاي برجسته انقلاب هاي تونس، مصر، ليبي و با حضور فرهيختگان فلسطيني و عربي درغزه برگزار شد،بر لزوم پايان دادن به مشکلات داخلي کشورهاي عربي که در آن انقلاب صورت گرفته است، تاکيد شد تا تلاشها براي آزادي فلسطين يکپارچه شود.

شرکت کنندگان در اين همايش همچنين جنگ رژيم صهيونيستي با فلسطينيان غزه را محرک جوانان عرب به سمت انقلاب ارزيابي کردند.

محمد نوباني مدير مرکز مطالعات و پژوهش ها در اردن در حاشيه اين همايش در گفت وگو با خبرنگار العالم تصريح کرد: غزه الهام گر پيروزي و موفقيت اين ملتهاست و ديگر ملتها که در انتظار آزادي هستند نيز به آنها خواهند پيوست و غزه سمبل پيروزي و پايداري و ايستادگي خواهد ماند.

شرکت کنندگان در اين همايش، مشارکت رژيم سابق مصر در برنامه ريزي و حمايت از محاصره غزه و تجاوزگري به آن و اعمال فشارها بر مقاومت فلسطين را اشتباهي تاريخي دانستند که يکي از شرکت کنندگان در رهبري انقلاب مصر از اين امر پوزش طلبيد.

صلاح سلطان مبلغ مصري و يکي از رهبران انقلاب گفت: مي خواهم از برادرانم در غزه به دليل استبداد وفسادي که حسني مبارک رييس جمهور مخلوع و ابوالغيط وزيرخارجه اش عليه مردم فلسطين مرتکب شدند، پوزش بطلبم. رژيم مبارک خيلي بيشتر از اين به مردم مصر نيز ظلم کرد.

تحولات راهبردي که انقلاب هاي عربي برجاي گذاشت، اميد را در دل فلسطينيان در ايجاد تغييراتي ريشه اي در نقش ملت هاي عرب در قبال آزادي فلسطين زنده کرد.

عصام عدوان استاد تاريخ در دانشگاه اسلامي غزه گفت: ما فلسطينيان اميدواريم ملت هاي عرب که از ظلم آزاد شدند، اينک نسل عربي جديدي را تربيت کنند که قادر به مبارزه براي کسب حقوق خود باشند.
 
مردم فلسطين همچنان در انتظار تحقق ثبات در کشورهاي انقلابي عربي و يکپارچه شدن تلاشها به سمت آزادي فلسطين هستند.

پربیننده ترین خبرها