مفتی سعودی: مردم معترض عربستانی نیستند

مفتی سعودی: مردم معترض عربستانی نیستند
شنبه 5 آذر 1390 - 09:01

مفتي کل عربستان و رييس هيأت علماي ارشد سعودي، مردم معترض منطقه شيعه نشين قطيف را گروهي "آشوبگر" و "گمراه" توصيف کرد و مدعي شد که آنها عربستاني نيستند.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "عبدالعزیز بن عبدالله آل شیخ" در اظهاراتی، مردم معترض ساکن قطیف را عربستانی ندانست و تاکید کرد: آنها از ما نیستند، بلکه گروهی گمراه هستند که از فرمانهای سران خود در خارج پیروی می کنند.

وی مدعی شد: شرع این افراد را مفسد و قاتل انسانهای بیگناه می داند؛ آنها به ناحق خون می ریزند؛ آنها بدون شک مفسد هستند.

 

پیش از این نیز سرلشکر "منصور ترکی" سخنگوی وزارت کشور عربستان در کنفرانسی مطبوعاتی گفته بود: هنوز به مدارکی برای اثبات وجود انبارهای سلاح در شرق عربستان دست نیافته ایم.

منصور ترکی حوادث اخیر منطقه قطیف را اقدامات گروهی آشوبگر برای تحقق برخی اهداف و ایجاد درگیری بین شهروندان و نیروهای امنیتی دانسته بود.

 

هفته گذشته در جریان تظاهرات اعتراض آمیز ساکنان منطقه شیعه نشین قطیف در شرق عربستان، 4 شهروند عربستانی به ضرب گلوله نیروهای امنیتی کشته و ده ها تن دیگر مجروح شدند.

مقامات سعودی در آغاز اعتراضها کشته شدن این شهروندان را تکذیب کردند؛ ولی با شدت گرفتن تظاهرات و اعتراضها سرانجام وزارت کشور در بیانیه ای با اذعان به کشته شدن این شهروندان، بار دیگر مدعی شد حوادث شرق این کشور با عوامل خارجی مرتبط است.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها